El somni del Pegaso Fénix
D’aquí a deu o quinze anys hauran canviat les regulacions d’emissions, el panorama industrial i probablement el concepte de camió tal com el coneixem actualment. Amb el Pegaso Fénix proposem un passeig pel futur.
És l’any 2025, la crisi econòmica és un record negatiu del qual tots els països hem après diverses lliçons. Les nacions continuen funcionant segons els mateixos impulsos i interessos, però ara sabem que és possible un model econòmic diferent, un model de societat diferent.
En aquest context, un entusiasta grup de joves enginyers i tècnics volen iniciar l’aventura industrial de rescatar de l’oblit la mítica marca Pegaso. Aquest projecte, batejat com a Fénix per motius evidents, neix sobre la base d’uns requisits laborals, econòmics, ecològics, de competitivitat i d’eficiència energètica completament inaudits.
En aquest somni podem imaginar que la UE ha permès els conjunts de cinc eixos de fins a 45/50 tones i que també s’han revisat els nivells d’emissions gràcies a una nova composició de combustibles que permeten poder parlar d’una autèntica combustió híbrida sense canviar l’essència de la concepció dels motors de combustió interna.
Amb una filosofia constructiva, gens nova però útil, els responsables del nou Pegaso Fénix han decidit integrar elements i equips d'altres fabricants per evitar els costos de desenvolupament i trobar el que millor s’adapti al seu projecte.
D’aquesta manera, s’han buscat els millors proveïdors per a una mecànica de 800 CV en configuració de V8, un monstre amb 16 litres de cilindrada i un fre motor de compressió de fins a 750 CV de retenció. El parell màxim és de 390 Mkg i la caixa de canvis és automatitzada de dotze relacions.
Els sistemes d’assistència a la conducció i les solucions informàtiques embarcades al Pegaso Fénix el converteixen en la màquina més sofisticada tecnològicament del moment.
Tecnologia punta
Més que de tecnologia d’avantguarda, d’aquí a deu o quinze anys es parlarà de "tecnologia alterna", un concepte que fa referència al "conjunt de sistemes controlables per software no resident i adaptables “a diferents configuracions”.
És a dir, el Pegaso Fénix serà un embolcall altament tecnològic i amb aspecte de camió, que s’adaptarà a les diferents necessitats gràcies a un programa informàtic extern, capaç de modificar les prestacions i el comportament del vehicle en funció de les necessitats i de les peculiaritats de cada client, ruta, etc.
En pocs anys és molt probable que les flotes de transport consisteixin en alguns capçals tractors configurables en vehicles rígids, de distribució o, fins i tot, de transports especials o d’obres. Els garatges o magatzems de les empreses de transport no emmagatzemaran camions a l’espera d’un servei, emmagatzemaran cadenes cinemàtiques, motors, sistemes hidràulics i bateries, moltes bateries.
Al Pegaso Fénix de les grans rutes europees l’esperarà a l’aparcament de l’empresa una cadena cinemàtica específica per a la distribució capil•lar; o potser un joc de transformació en rígid per als grans trens de carretera de 25,25 metres de longitud. Vés a saber si el Pegaso Fénix també estarà preparat per assumir un joc de suspensions, motors i equips per treballar en obres…