Autopistas activa de nuevo el dispositivo de seguridad vial en la AP-6, AP-51 y AP-61 ante el riesgo de nevadas

26/01/2017

Autopistas, companyia del Grup Abertis, ha activat un dispositiu de seguretat viària davant el risc de nevades a les autopistes que gestiona al centre del país: AP-6 Villalba-Adanero, AP-61 San Rafael-Segòvia i AP-51 Villacastín-Àvila. En total, l'operatiu ha mobilitzat 135 professionals i compta amb 34 màquines llevaneu preparades per escampar un total de 4.400 tones de sal i 240.000 litres de salmorra amb l'objectiu de garantir la seguretat davant de situacions climatològiques adverses. El dispositiu es coordina des del Centre d'Operacions i Seguretat Viària de San Rafael, a Segòvia, que fa el monitoratge del trànsit d'aquestes vies les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.

Segons l'agència meteorològica MeteoGroup Road, s'esperen temperatures sota zero i nevades a l’entorn de Sant Rafael, Sanchidrán, Berrocalejo i Ortigosa els propers dies, amb una cota de neu que aquest cap de setmana es pot situar entre els 900 i els 1.000 metres. Davant d’aquesta previsió meteorològica adversa, Autopistas posa en marxa aquest dispositiu amb l'objectiu de garantir la seguretat dels conductors, i us aconsella que extremeu la precaució en la conducció i prepareu amb antelació els desplaçaments.

Consells de conducció amb neu

En cas que trobeu neu o neu compacta a la calçada, Autopistas us aconsella que reduïu lentament la velocitat i eviteu frenar violentament. Si no podeu prosseguir el viatge, intenteu no abandonar mai el vehicle a la calçada. Busqueu una zona de detenció momentània o una àrea de servei i aviseu el Centre d'Operacions i Seguretat Viària des d'un pal SOS o mitjançant el 902 200 320 / 934 927 827 i ara també a través de l'app Autopistas en Ruta. Si els equips de vialitat de la companyia estan actuant, recomanem, per la vostra seguretat i la de la resta dels conductors, que reduïu la velocitat i no avanceu mai les màquines llevaneu.

Així mateix, la companyia recomana que augmenteu la distància de seguretat per assegurar la frenada en cas necessari i us recorda que la neu redueix la visibilitat i el temps de reacció. És millor que circuleu sempre pel carril de la dreta i canvieu només per avançar un altre vehicle que es desplaci a meny velocitat.

Sobre el vehicle, Autopistas recorda la necessitat de preveure els efectes de les baixes temperatures sobre els seus components. En aquest sentit, cal revisar el funcionament de la bateria abans d'emprendre el seu viatge i comprovar alguns elements que no solen utilitzar-se durant la resta de l'any, com la calefacció o la lluneta tèrmica. Utilitzar anticongelant al radiador i al dipòsit de l'eixugaparabrises és una altra de les recomanacions que cal tenir en compte.

Informació del trànsit en temps real

Aquestes accions sobre l'autopista van acompanyades d’informació constant i en temps real que s'ofereix als conductors perquè coneguin de primera mà qualsevol incidència que es produeixi a la via. Per fer-ho, l'AP-6, l'AP-61 i l’AP-51 disposen de 100 panells informatius que es troben a tots els accessos i enllaços de l'autopista, un telèfon d'atenció al client (902 200 320 / 934 927 827), la pàgina web www.autopistas.com, un xat en línia, canals de Twitter i Linkedin i la nova app Autopistas en Ruta, que ha estat actualitzada i millorada fa poc per oferir la informació del trànsit en un clic.