Autopistas pone en marcha un dispositivo de paso en el tramo gratuito Fornells de la Selva – Vilademuls, de la AP-7

16/02/2017

Autopistas distribuirà RondaGI, un dispositiu gratuït en forma d’adhesiu que permetrà als vehicles lleugers (excepte motocicletes) passar pels peatges de Ronda Girona sense aturar-se.

A partir del 6 de març i durant tres setmanes, Autopistas, companyia del Grup Abertis, distribuirà de forma gratuïta 200.000 dispositius RondaGI i un fullet explicatiu entre els usuaris del tram gratuït de l’autopista AP-7 entre Fornells de la Selva i Vilademuls. L’objectiu és millorar la mobilitat a la circumval·lació de Girona, i fer més còmode i fluid el pas dels gironins per l’autopista.

RondaGI és un dispositiu que s’enganxa a l’interior del vidre davanter, just darrere del mirall retrovisor i, quan una antena el detecta, s’obre la barrera permetent el pas. Els usuaris disposaran d’una via exclusiva i identificada amb el senyal de RondaGI. Els conductors que disposin de VIA-T no necessiten aquest dispositiu, ja que continuaran circulant pel carril habilitat pel VIA-T.

Es podrà sol·licitar el dispositiu als peatges de Girona Nord i Girona Sud, als ajuntaments de Girona, Salt, Sant Gregori, Sarrià de Ter, Sant Julià de Ramis, Cervià de Ter, Vilademuls, Fornells de la Selva, Vilablareix i Aiguaviva, i al Consell Comarcal del Gironès (fins a exhaurir existències).

Altrament, els clients que obtinguin aquest dispositiu, si es registren a la pàgina web d’Autopistas, disposaran d’avantatges i informació gratuïta per a planificar els seus viatges per autopistes, a la vegada que ens ajudaran a continuar treballant per a millorar el servei.

Segons la sotsdirectora d’Autopistas, Anna Bonet, “aquest projecte és una aposta per la innovació però sobretot és un servei als nostres clients amb un objectiu clau que forma part del nostre ADN: facilitar la fluïdesa i la seguretat del trànsit”.

Volum de trànsit

Uns 18.000 vehicles surten cada dia pels peatges que formen part de Ronda Girona, el 80% dels quals, uns 14.500, circulen dins del tram gratuït, i d’aquests, aproximadament el 60% no té dispositiu VIA-T. Per tant, es calcula que uns 11.000 vehicles circularien diàriament pel tram gironí lliure de peatge amb el dispositiu RondaGI.

El volum de trànsit s’ha incrementat en un 20% des de l’any 2014 al tram gratuït d’autopista entre Fornells de la Selva i Vilademuls. Del 2007 al 2016 la infraestructura Ronda Girona ha incorporat els enllaços de Girona Oest, Fornells de la Selva i Vilademuls, fet que ha incidit en el volum de vehicles que hi circulen.