Abertis Autopistas activa el protocol d’emergència per nevades a les autopistes AP-6, AP-61 i AP-51

06/11/2013

El dispositiu compta amb un total de 26 vehicles llevaneu, 22 dels quals equipats amb dipòsits de salmorra, i preveu la mobilització de fins a 100 persones, segons el nivell d’alerta.

Davant les previsions de nevades anunciades per l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), autopistas, com és habitual en aquestes situacions, ha activat el protocol d’emergències destinat a facilitar la mobilitat i la seguretat de la circulació a les autopistes AP-6, AP-51 i AP-61.

El dispositiu d’autopistas per afrontar les nevades en aquestes autopistes compta amb un total de 26 vehicles llevaneu i/o escampadors de sal –22 dels quals equipats amb dipòsits de salmorra–, distribuïts en les quatre bases de viabilitat hivernal de què autopistas disposa en aquestes vies.

Així mateix, hi ha preparats sis dipòsits de fundents sòlids que emmagatzemen un total de 3.730 tones de sal i cinc dipòsits de fundents líquids, amb un total de 81.000 litres de salmorra. D’altra banda, la companyia disposa de quatre centres de producció de salmorra. El dispositiu contempla la mobilització de fins a 100 persones, segons el nivell d’alerta.