Abertis Autopistas activa un dispositiu especial de trànsit per donar cobertura als desplaçaments de la seva xarxa viària durant l’operació tornada

25/08/2016

Abertis autopistas ha posat en marxa un dispositiu especial de trànsit amb motiu de l’operació tornada de l’estiu, amb l’objectiu de facilitar i donar cobertura als desplaçaments a la seva xarxa viària. El dispositiu contempla, entre d’altres mesures, el reforç dels equips de professionals que treballen a l’autopista per atendre les necessitats derivades de l’augment del trànsit previst per l’últim cap de setmana d’agost. La companyia també ha reforçat els seus equips viaris i ha incrementat el número de professionals que treballen a l’autopista i als quatre Centres d’Operacions i Seguretat Viària de la companyia.

L’any passat, les autopistes gestionades per autopistas van registrar una IMD de 30.891 vehicles durant l’operació tornada. De cara a aquest any, i respecte a l’últim cap de setmana d’agost, la companyia preveu que el trànsit augmenti en un 5,8% respecte a l’any anterior a la xarxa viària gestionada per la companyia i composta per les següents autopistes: AP-2 (Saragossa-Mediterrani); AP-4 (Sevilla-Cadis); AP-6 (Villalba-Adanero); AP-7 Nord (La Jonquera-Tarragona) i AP-7 Sud (Tarragona-Alacant); AP-71 (Lleó – Astorga); AP-61 (Sant Rafael – Segòvia); AP-51 (Villacastín – Àvila); AP-68 (Saragossa-Bilbao); C-31 / C-32 (Montgat – Blanes); C-33 (Barcelona – Montmeló) i C-32 (Viladecans – Sitges – El Vendrell).

Planificar un viatge segur, sense distraccions ni telèfon mòbil

Abertis autopistas recomana a tots els usuaris programar el viatge amb antelació, intentar evitar les hores punta per incorporar-se a la circulació i informar-se de l’estat del trànsit abans de començar el viatge. Així mateix, recorda que cal acomplir amb els descansos per tal de fomentar una conducció més segura, així com planificar les parades de manera que el viatge resulti més segur. La companyia alerta als conductors d’aquesta necessitat a través dels 524 panells de missatgeria variable ubicats a les autopistes i ofereix alternatives com les zones infantils de jocs de l’Empordà i Sagunt per tal que els conductors planifiquin les seves parades de manera que el viatge resulti més segur. A més, la companyia ofereix informació del trànsit en temps real a través de la seva aplicació mòbil autopistas en ruta, la seva pàgina web www.autopistas.com i el Twitter @infoautopista.

La companyia recorda que la distracció és una de les principals causes d’accident a Espanya, i posa l’accent en evitar que això continuï en augment, sobre tot, per l’ús del telèfon mòbil. La manca d’atenció a la carretera i al trànsit provoca que no es valorin situacions de risc amb antelació o que simplement es presentin de manera imprevista, sense temps ni distància per a reaccionar i evitar un accident.

Entre d’altres consells, autopistas destaca la importància de no carregar excessivament el vehicle, portar només el necessari, ben col·locat i assegurat. També recorda la necessitat d’ajustar la velocitat a les circumstàncies de la circulació i respectar la distància entre vehicles.

La tecnologia al servei de la seguretat

Així mateix, posa a disposició dels clients l’aplicació gratuïta autopistas en ruta, disponible per a Android i per a Iphone, per tal de facilitar una conducció més còmoda i segura, amb tota la informació de l’estat del trànsit en temps real, alertes de veu (Voice Push), geolocalització, trucades d’emergència, subscripció gratuïta a les alertes de trànsit i accés a ofertes i serveis en ruta. La App incorpora un sistema de trucada d’emergència d’a bord, basat en el 112 europeu i similar al sistema eCall proposat per la Unió Europea, que serà obligatori en tots els vehicles europeus a partir del 2018. Un cop en ruta, si l’aplicació detecta una frenada brusca connecta automàticament amb els centres d’operacions d’autopistas per afavorir i accelerar l’actuació dels serveis d’emergència a través d’aquests centres.

Abertis autopistas, circulació segura certificada

La companyia s’ha certificat conforme a la norma UNE-ISO 39001. Aquesta distinció avala l’excel·lent gestió de la seguretat viària en les operacions realitzades per l’equip de professionals de la companyia en totes les autopistes que gestiona per tal de garantir unes infraestructures més segures pels usuaris.

Amb aquesta certificació, que va néixer al 2012 i va començar a aplicar-se a Espanya a partir de 2013, autopistas avança un pas més cap a l’accidentalitat zero a les autopistes que gestiona, tant per als professionals que treballen a pista com pels conductors. A més, aquesta certificació se suma a la ISO 9001 de qualitat i servei, la ISO 14001 per al sistema de gestió mediambiental, i la norma OHSAS 18001 que defineix el model de gestió de seguretat i salut al treball, que autopistas va renovar al 2015.

Annex

Serveis d’Informació

El Centre d’Atenció al Client 902 20 03 20. Ofereix tota la informació d’autopistas a disposició dels seus clients al llarg de les 24 hores del dia. Situació del trànsit, rutes, atenció al client i telèfons d’interès. Mitjançant aquest servei, els clients poden accedir a tota la informació necessària per la perfecta planificació dels seus desplaçaments, informació de rellevància especial durant els dies d’Operació Sortida en els que es registren importants puntes de circulació.

La web www.autopistas.com i l’app Autopistas en ruta ofereixen tota la informació del trànsit a la xarxa viària que gestiona autopistas, informació de la circulació en temps real, serveis d’informació rellevant per a planificar els desplaçaments dels conductors.

Panells de missatgeria variable. Són els sistemes d’informació al client més immediats. Estan ubicats als punts estratègics de la xarxa i en diferents accessos a l’autopista. Així, el conductor pot conèixer les condicions viàries, meteorològiques i les mesures de trànsit durant les operacions especials, en temps reals i en trams concrets del seu trajecte.

Càmeres de TV. Circuit tancat de televisió amb més de 100 càmeres, un número que s’incrementa de manera continuada. Col·locades en punts estratègics de la xarxa, aporten una valuosa informació en temps real sobre la situació del trànsit. Això permet informar immediatament a través dels panells d’informació variable. A aquestes càmeres se li han d’afegir també les que gestiona la Direcció General de Trànsit (DGT), el Servei Català de Trànsit, el Govern Basc i les autopistes franceses.

Serveis Viaris

Tota aquesta informació en temps real s’integra en el conjunt d’ofertes de serveis d’assistència viària, entre els que destaquen:

El sistema eCall integrat a autopistas en ruta, l’aplicació mòbil d’autopistas. La App incorpora aquest sistema de trucada d’emergència d’a bord, basat en el 112 europeu i similar al sistema eCall proposat per la Unió Europea, que serà obligatori a tots els vehicles europeus a partir de 2018. Gràcies a aquest servei, que connecta automàticament amb els centres d’operacions d’autopistas en cas de detectar una frenada brusca del vehicle, s’afavoreix i accelera l’actuació dels serveis d’emergència a través d’aquests centres, activant de manera automàtica un protocol d’emergència mitjançant geolocalització del vehicle en cas d’accident.

Postes SOS. Situats cada dos kilòmetres. Clarament identificables pel seu color taronja i pel símbol internacional de petició d’auxili, els postes SOS són operatius les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any.

Assistència mecànica. Abertis autopistas mecànica. Abertis autopistas té concertat un servei d’assistència mecànica que accepta l’Assistència en ruta de qualsevol companyia asseguradora.

El conjunt d’aquests serveis es coordina des dels centres d’operacions d’autopistas, que estan també en contacte permanent amb les institucions responsables de la gestió del trànsit: el Servei Català de Trànsit a Catalunya, la Direcció General de Trànsit (DGT) i la Direcció de Trànsit del Govern Basc.