Abertis Autopistas acull a la seva seu l’assemblea general anual de l’organització europea de Truck Parks

06/11/2013
  • La seu de la companyia a Barcelona ha acollit la trobada anual de la European Secure Parking Organisation (ESPORG), que reuneix les principals empreses del sector al continent.

• El nivell d'ocupació mitjana nocturna dels Truck Parks d'autopistas s'aproxima al 66%, registrant més de 85.000 visites des de la seva obertura el 2011.

Barcelona, 23 d'octubre de 2013. Abertis autopistas acull avui, a la seva seu del Parc Logístic a Barcelona, l'assemblea general anual de la European Secure Parking Organisation (ESPORG), associació que reuneix les principals empreses privades del sector dels aparcaments per a transport professional. Aquesta organització, de la qual en forma part autopistas des del 2011, té com a objectiu el desenvolupament de serveis de seguretat per al transport i d'una xarxa d'aparcaments de camions segurs a Europa.

Abertis autopistas compta amb dos Truck Parks situats a l'autopista AP-7, un a l'àrea del Montseny (sentit Barcelona) i altre a Porta Barcelona (sentit Girona). Aquestes àrees de servei específiques per a professionals del transport han registrat més de 85.000 visites des de la seva obertura el 2011. El nivell d'ocupació mitjana nocturna s'aproxima al 66%. Aquestes dades consoliden la confiança que el sector del transport ha dipositat en els Truck Parks, per la seva seguretat i eficàcia del servei.

El Truck Park Montseny, amb un total de 122 places, va ser el primer d'aquestes característiques que es va inaugurar a la xarxa d'autopistes espanyola, el mes de juny de 2011, i disposa d'una àmplia oferta comercial i de serveis, completament orientada al col•lectiu del transport per carretera. Per la seva banda, el Truck Park de la Porta Barcelona inclou 56 places d'aparcament.

Serveis exclusius per garantir la seguretat

Els Truck Park inclouen una àrea d'aparcament amb places reservades per a vehicles pesants de fins a 24 metres de longitud, amb zona wi-fi i places especials per a camions frigorífics. També estan equipats amb un edifici exclusiu de serveis, amb banys i dutxes, servei de bugaderia, sales de descans, connexió wi-fi i zona de venda automàtica. Els professionals del transport també tenen a la seva disposició una cafeteria reservada.

L'objectiu dels Truck Park és respondre als descansos reglamentaris dels professionals del sector; per això tenen un sistema de tarifes especials, amb la primera hora gratuïta. Fins ara, l'estada nocturna és el servei més demanat. El pagament de l'aparcament es duu a terme exclusivament amb telepeatge.

Els Truck Park inclouen mesures importants per garantir la seguretat dels professionals i de la càrrega que transporten. Tenen una tanca de 3,5 metres d'alçada, amb elements antiassalt, sensors de vibració a tot el perímetre i control d'accessos individualitzat per a vianants. A més, disposen de sistemes de videoenregistrament i de megafonia, controls d'accés de matrícules i il•luminació nocturna, entre d'altres serveis.

Així mateix, els Truck Parks ofereixen serveis d'assistència i reparació in situ d'avaries, incloent-hi pneumàtics, camions tractors, remolcs i frigorífics, com també tasques de manteniment de vehicles industrials. Aquests serveis estan a la disposició dels clients exclusivament amb targetes Solred, DKV, UTA, Shell, Esso o Routex.