Abertis Autopistas forma els conductors del futur amb un joc de seguretat viària integrat en la seva aplicació mòbil

03/10/2016

Abertis autopistas, l'empresa líder en la gestió d'autopistes segures, intel·ligents i sostenibles, ha llançat un joc centrat en la seguretat viària i integrat en la seva aplicació mòbil Autopistas en ruta, que ja compta amb 70.000 descàrregues en el seu primer any de vida. El nou joc d'autopistas, batejat com a Autopistas car trip adventure, apropa als nens i nenes entre quatre i deu anys les claus per planificar i fer un viatge segur per l'autopista, i té sis minijocs que permeten conèixer tot allà relatiu a la seguretat viària quan circulin per l'autopista.

La companyia ha presentat avui aquest joc interactiu al seu Centre d'Operacions i Seguretat Viària de San Rafael (Segòvia) −des d'on monitoren el trànsit de les autopistes AP-6, AP-51, AP-61, AP-4 i AP-71 les 24 hores del dia dels 365 dies de l'any− i ho ha fet davant de més de 150 nens i nenes procedents dels municipis d'El Espinar i Guadarrama. A més a més de provar el joc, els futurs conductors han rebut una formació teòrica impartida per un tècnic de seguretat viària d'autopistas, que els ha recordat la importància de l'ús del cinturó de seguretat, de fer aturades a les àrees de servei per descansar i de respectar les normes de trànsit i els límits de velocitat, entre altres normes de seguretat viària. Entre les moltes activitats, els nens i nenes també han pogut conèixer les normes de trànsit en diferents circuits en bicicleta, patins i minimotos, i han visitat l'exposició de les màquines de manteniment i vehicles llevaneu d'autopistas.

Els conductors del futur també han participat en sis tallers que recreen el joc Autopistas car trip adventure, en què han après a aparcar amb cotxes teledirigits, han entès la importància d'ajustar la pressió de les rodes i han assajat l'ús de l'eixugaparabrises en condicions de climatologia adversa, entre altres activitats.

Anna Bonet, subdirectora general d'autopistas, assegura que és de vital importància conscienciar els més petits sobre la importància de la seguretat viària perquè la incorporin als seus hàbits de conducta: “Així, quan viatgin en cotxe per autopista es convertiran en prescriptors en seguretat, i en el futur seran conductors conscients amb hàbits adquirits que, sens dubte, incrementaran la prevenció de futurs accidents de trànsit”.

La jornada s'ha dut a terme conjuntament entre la Fundació Abertis i l'Asociación Estatal de Víctimas de Accidentes Fundtrafic. Amb aquest projecte, autopistas segella el seu  compromís per una conducció segura, i avança un pas més en la seva aposta per l'accidentalitat zero.

Un joc concebut per nens

En el procés de creació d'Autopistas car trip adventure també van participar els fills dels professionals de la companyia, que es van encarregar de provar el joc i donar les seves opinions. Les seves aportacions van ajudar a millorar alguns aspectes del joc i adaptar-lo a les expectatives dels nens. Des d'autopistas es mostren molt satisfets amb el llançament d'aquesta iniciativa, ja que la participació dels empleats ha estat un element clau. “Autopistas en ruta és una iniciativa dels nostres empleats”, explica Marga Tejedor, directora d'Experiència al Client d'autopistas, i hi afegeix que “el llançament d'aquest joc integrat en la nostra App també ha estat dissenyat i adaptat amb l'ajuda dels nens, fills de professionals que treballen a autopistas, fet pel qual la integració d'aquestes iniciatives amb l'equip és total”.

Autopistas car trip adventure, els petits trien el camí més segur

La proposta té dues operatives de joc: jugar als minijocs per separat o iniciar un recorregut per l'autopista que integra tots els minijocs. Si opten per jugar per separat, podran triar el minijoc que vulguin, per exemple, jugar a ordenar el maleter perquè les maletes estiguin col·locades de manera segura, ajudar a la màquina llevaneu a netejar la calçada per garantir la seguretat del pas o anar de compres a l'estació de servei per cobrir les necessitats dels passatgers. Però si trien el recorregut, s'inicia la partida com si es comencés un viatge per l'autopista. En primer lloc, hauran de col·locar els passatgers i cordar-los el cinturó; un cop fet amb èxit, començaran la marxa en què apareixeran els diferents reptes: decidir si encenen els llums antiboira, si activen l'eixugaparabrises o si es posen les ulleres de sol, entre d'altres. En resum, els jugadors hauran d'optar sempre per triar l'opció més segura per als passatgers, perquè arribin a la seva destinació.

Autopistas en ruta, l'aplicació que geolocalitza el vehicle en cas d'accident

Autopistas en ruta, que ja compta amb més de 70 mil descàrregues en el seu primer any, és una aplicació mòbil totalment gratuïta que ofereix un sistema de trucada d'emergència a bord basat en el 112 europeu i similar al sistema eCall proposat per la Unió Europea, la implantació del qual serà obligatòria per a tots els vehicles europeus a partir de 2018.

L'App, disponible per a sistemes IOS i Android, integra un sistema que connecta automàticament amb els quatre centres d'operacions i seguretat viària d'autopistas. Autopistas en ruta activa de manera automàtica un protocol d'emergència geolocalitzant el vehicle en cas d'accident o avaria, a través d'aquests quatre centres d'operacions que treballen les 24 hores al dia, els set dies de la setmana i durant els 365 dies de l'any.

A més, Autopistas en ruta disposa d'un mapa d'informació de trànsit en temps real.