Abertis Autopistas i Áreas renoven les àrees de servei de les autopistes AP-7 i AP-2

31/03/2015

Barcelona, 31 de març de 2015

Abertis Autopistas i Áreas ultimen la fase final del pla de renovació de les àrees de servei de les autopistes, que suposa la reforma d’un total de 17 instal·lacions a les vies AP-7, AP-2 i AP-68. Aquest projecte té la finalitat de transformar el concepte de servei al client mitjançant el redisseny, millora i modernització d’aquests espais, incorporant serveis de valor afegit, com ara wifi gratuït, una nova oferta gastronòmica, zones infantils millorades, vending de darrera generació, un nou concepte de zona de banys i, en general, oferint una nova imatge i una millor experiència d’usuari.

El projecte de renovació de les àrees de servei es va iniciar l’any 2011 amb la remodelació de les àrees de l’autopista AP-68 (Saragossa-Bilbao). A Catalunya, de cara als desplaçaments d’aquesta Setmana Santa, ja s’han posat en servei les noves àrees de l’Empordà i Montseny –a l’AP-7–, i Lleida –a l’AP-2– mentre que a l’Aragó s’acaba d’inaugurar l’àrea de Monegros –també a l’AP-2-. Així mateix, està previst que abans de l’estiu estigui reformada l’àrea de Montcada (AP-7) i abans que acabi l’any, les àrees de La Selva i La Jonquera. El pla, en la seva globalitat, representa una inversió de 12,78 milions d’euros per part d’Áreas.

Aquest projecte respon als nous hàbits i necessitats dels conductors i clients de les autopistes. Prèviament a la implantació d’aquest pla, Abertis Autopistas i Áreas van realitzar un estudi en profunditat de les diferents àrees de servei per adaptar l’oferta de cadascuna d’elles als nous hàbits dels usuaris habituals.

Áreas continua implantant la seva marca pròpia, Airea, que transforma les àrees de servei amb un disseny completament renovat, incorporant productes regionals entre altres prestacions de valor afegit. D’altra banda, el pla manté l’aposta per la col·laboració amb marques de restauració conegudes, algunes de les quals han tingut molt bona acollida com Burger King i Il Caffè di Roma a les àrees de La Selva i El Vallès on ja porten funcionant alguns anys.

Dispositiu especial d’autopistes per Setmana santa

Abertis Autopistas activarà un dispositiu especial de trànsit amb motiu de la Setmana Santa amb l'objectiu de facilitar i donar cobertura als desplaçaments per la seva xarxa viària. El pla contempla, entre altres mesures, reforçar els recursos per oferir un millor servei al client, especialment en les operacions sortida i tornada.

Aquestes mesures s'afegeixen a les que també preveu adoptar el Servei Català de Trànsit (SCT), entre elles la restricció de circulació de vehicles de transport de mercaderies de més de 7,5 tones de massa màxima autoritzada (M.M.A.) i del conjunt de vehicles de qualsevol M.M.A. en determinats trams, hores i dies, així com obertura i tancament de carrils addicionals.

Abertis autopistas recomana informar-se de l'estat del trànsit abans d'iniciar el viatge. Els clients poden consultar a www.autopistas.com i al twitter @infoautopista, a més de la informació del trànsit en temps real, els nivells de servei dels diferents trams de la xarxa. Així mateix, es recomana als usuaris planificar els seus desplaçaments i intentar evitar les hores en les quals es preveu una major afluència de trànsit.

• Áreas inverteix 12,78 milions d’euros en el pla de transformació global de les àrees de servei a les autopistes AP-7, AP-2 i AP-68, gestionades per Abertis Autopistas.
  • De cara a aquesta Setmana Santa, ja s’han posat en servei les àrees renovades de l’Empordà, Montseny, Lleida i Monegros.
  • Les noves instal·lacions de la marca Airea incorporen wifi gratuït, una nova oferta gastronòmica, zones infantils millorades, vending de darrera generació i un nou concepte de zona de banys.