Abertis Autopistas i la Creu Roja obren la ludoteca d’estiu de Sagunt a l’AP-7 per fomentar el descans dels conductors

01/07/2016

Per fomentar la seguretat a l'autopista i promoure les aturades i el descans dels conductors de cara als desplaçaments previstos per a aquest estiu, i coincidint amb l'operació sortida, autopistas i la Creu Roja posen en marxa una ludoteca a l'àrea de servei de Sagunt (València) a l'AP-7. L'espai, adreçat principalment a nens i nenes d'entre 1 i 12 anys, romandrà obert de dijous a diumenge durant els mesos de juliol i agost, i comptarà amb monitors de Creu Roja Joventut per atendre els infants.

Enguany, els tallers, jocs i altres dinàmiques grupals que es duran a terme a la ludoteca, versaran entorn del joc de seguretat viària d'autopistas Autopistas Car Trip Adventure. Es tracta d'un joc que dóna les claus per planificar i fer un viatge segur amb tota la família. De forma divertida, ensenya als més petits de la casa la senyalització, les normes de seguretat viària, els comportaments responsables al volant i tot el que fa a la seguretat viària en un viatge per autopista. Amb tot això, els nens i les nenes s'ho passaran bé i es formaran mentre els pares descansen i aprofiten els serveis de l'àrea de servei gestionada per Autogrill, que té wifi gratis per a tots els clients i una oferta de menjar mediterrani amb carns fetes al moment i productes regionals.

L'autopista AP-7 compta amb aquesta ludoteca d'estiu des de l'any 2008, i cada any creix el nombre de famílies que en fan ús. Davant l'èxit d'aquest servei a Sagunt, la autopista AP-7 té també dos espais similars situats a l'àrea de servei de l'Empordà (Girona) i a la del Montseny (Barcelona).

La conducció segura, màxima prioritat a l'autopista

En total, autopistas preveu 6,8 milions de desplaçaments per als mesos de juliol i agost en el recorregut de l'AP-7 (Salou–Alacant), amb un increment del trànsit del 7,5% respecte a 2015, i recorda la importància de complir amb els descansos per fomentar una conducció més segura. Abertis autopistas alerta els conductors d'aquesta necessitat a través dels 524 panells de missatgeria variable ubicats a les seves autopistes i ofereix alternatives, com ara la ludoteca de Sagunt, perquè els conductors planifiquin les seves aturades de manera que el viatge sigui més segur.

Autopistas Car Trip Adventure, els petits trien el camí més segur

Autopistas Car Trip Adventure és un joc de seguretat viària integrat a l'app autopistas en ruta que té més de 50 mil descàrregues en el seu primer any. Es tracta d'una proposta adreçada als més petits de la casa i centrada en com fer front un viatge amb cotxe de manera segura.  Aquest joc apropa les claus per planificar i fer una viatge familiar de manera segura, amb diversos minijocs per conèixer la senyalització, les carreteres, els comportaments responsables al volant i tot allò relacionat amb la seguretat viària en un viatge per autopista. El joc s'adreça a nens i nenes d'entre 6 i 8 anys i conté diferents consells de seguretat sobre com s'ha de col·locar l'equipatge, què cal fer abans d'emprendre un viatge o com conduir d'acord amb la situació meteorològica, entre d'altes.

Sobre autopistas

Abertis autopistas és l'empresa líder en la gestió d'infraestructures viàries d'alta capacitat segures, intel·ligents i sostenibles. Pertany a Grup Abertis, líder internacional en la gestió d'infraestructures per a la mobilitat i les telecomunicacions amb presència a Europa i Llatinoamèrica, i que forma part del selectiu Ibex 35.

A Espanya, autopistas gestiona 1.526 quilòmetres de vies d'alta capacitat situades a Catalunya, la Comunitat Valenciana, Aragó, el País Basc, La Rioja, Castella i Lleó, Navarra, Madrid i Andalusia. Abertis autopistas reflecteix la seva identitat corporativa en els 6 pilars que en regeixen la gestió i explotació d'infraestructures, com són l'accidentalitat zero, la mobilitat sostenible, la tecnologia al servei de la conducció, la preservació del medi ambient, el compromís social i cultural, i la millora de l'experiència al client.

Abertis autopistas du a terme accions de responsabilitat social corporativa mitjançant la Fundació Abertis, que canalitza el compromís del Grup amb la societat, impulsant programes de seguretat viària, amb la cultura, amb la donació de l'1% de tots els projectes d'infraestructures que fa en el patrimoni cultural, i amb el medi ambient, gràcies al seu pla d'acció per a la biodiversitat en autopistes.

Per a més informació: www.autopistas.com

Sobre Autogrill

Autogrill és el líder mundial de serveis de restauració per al viatger. Amb presència a 30 països i amb més de 56.000 empleats, gestiona 4.700 punts de venda a més de mil localitzacions en què opera de manera majoritària a través d'acords concessionaris a aeroports, autopistes i estacions de tren, i també a centres comercials seleccionats, recintes firals i culturals. Disposa d'un catàleg de més de 250 marques locals i internacionals, gestionades tant directament com mitjançant llicències.

A Espanya, Autogrill Iberia gestiona 69 establiments de restauració a autopistes (28); aeroports espanyols (5), a estacions de ferrocarril (28) i vuit a Distrito Telefónica. Té una plantilla formada per un miler de treballadors. La companyia administra marques pròpies, como ara La Barrila, Ciao, PicNic, Foodisimo, Puro Gusto, Passion Premium, Passion Food, Wine Plaza, Rincones, Ice Bar, Spizzico, Caffè Espresso i Samarkanda. I franquicia diverses marques de restauració com Burger King, Gambrinus, Rodilla, Vitalista, Sushita; Farggi; Cafetería y Pastelerías Roldán; Il Caffé di Roma; Segafredo Bitburguer o l'ensenya Starbucks.