Abertis Autopistas llança un joc de seguretat viària per a nens a través de la seva aplicació mòbil

20/06/2016

Abertis autopistas, el grup líder en la gestió d’autopistes segures, intel·ligents i sostenibles, ha presentat avui al seu Centre d’Operacions i Seguretat Viària de Granollers, Autopistas car trip adventure, un joc de seguretat viària integrat a la seva app autopistas en ruta, que compta amb més de 50 mil descàrregues en el seu primer any. Es tracta d’una proposta dirigida als més petits de la casa i centrada en com afrontar un viatge en cotxe de forma segura. La companyia llança ara aquest joc coincidint amb l’inici de l’estiu i l’increment de desplaçaments familiars per l’autopista.

Autopistas car trip adventure apropa als nens les claus per a planificar i realitzar un viatge segur, amb diferents mini jocs per a conèixer la senyalització, les carreteres, els comportaments responsables al volant i tot el que té a veure amb un viatge per l’autopista. El joc va dirigit a nens d’entre 6 i 8 anys i conté diferents consells de seguretat sobre com s’ha de col·locar l’equipatge, què s’ha de fer abans de començar un viatge o com conduir depenent de la situació meteorològica, entre d’altres.

La jornada de presentació d’Autopistas car trip adventure ha tingut lloc aquest matí al Centre d’Operacions i Seguretat Viària d’autopistas a Granollers. L’esdeveniment ha consistit  en  una jornada teòric-pràctica i ha comptat amb la presència dels fills dels empleats de la companyia. Tots ells han pogut posar-se al volant d’un simulador de conducció, aprendre les normes de trànsit gràcies a un circuit en bicicleta i testejar tots els coneixements adquirits gràcies als divertits jocs de l’aplicació.

La jornada s’ha dut a terme conjuntament amb la Fundació Abertis i ha comptat amb la col·laboració de Fundtrafic, la fundació de l’Associación DIA de Víctimas de Accidentes i la presència del seu president, Francisco Canes. Amb aquest projecte, autopistas sella el seu compromís per una conducció segura, i avança un pas més cap a la seva aposta per l’accidentalitat zero.

Un joc concebut per nens

En el procés de creació d’Autopistas car trip adventure també van participar els fills dels professionals de la companyia. Els petits es van encarregar de provar el joc i donar les seves opinions. Les seves aportacions van ajudar a millorar alguns aspectes del joc i adaptar-lo a les expectatives dels nens. Des d’autopistas  es mostren molt satisfets amb el llançament d’aquesta iniciativa, ja que la participació dels empleats ha sigut un element clau en tot el projecte. “Autopistas en ruta es una iniciativa dels nostres empleats”, explica la Marga Tejedor, directora d’Experiència al Client d’autopistas i afegeix que “el llançament d’aquest joc integrat a la nostra App, també ha sigut adaptat amb l’ajuda dels fills dels professionals que treballen a autopistas, en aquest sentit,  la integració d’aquestes iniciatives amb l’equip és total”.

Sobre autopistas

Abertis autopistas és l'empresa líder en la gestió d'infraestructures viàries d'alta capacitat, segures, intel·ligents i sostenibles. Pertany al Grup Abertis, líder internacional en la gestió d'infraestructures per a la mobilitat i les telecomunicacions amb presència a Europa i a Llatinoamèrica i que forma part de l'Ibex 35. A Espanya, autopistas gestiona 1.526 quilòmetres de vies d'alta capacitat situades a Catalunya, Comunitat Valenciana, Aragó, País Basc, la Rioja, Castella i Lleó , Navarra, Madrid i Andalusia .

Per a més informació: www.autopistas.com

Sobre la Fundació Abertis

La Fundació Abertis actua en tres grans àmbits (societat/seguretat viària, cultura i medi ambient) amb l’objectiu de minimitzar l’impacte sobre el territori de l’activitat econòmica del Grup Abertis en els països en els que opera.

El compromís amb la societat es plasma en un extens programa de seguretat viària dirigit principalment als col·lectius més vulnerables: escoles, joves que s’introdueixen al món del motor i conductors de major edat. En l’àmbit de la cultura, la Fundació Abertis col·labora amb les principals institucions culturals del món. En l’àmbit mediambiental, la seva seu, el castell de Castellet, té una intensa agenda de congressos i activitats en condició de centre UNESCO per a les Reserves de la Biosfera Mediterrània.

Sobre Fundatrafic

Fundtrafic, la fundació de l’Asociación DIA de Víctimas de Accidentes, té un gran objectiu social: elaborar múltiples programes pedagògics i de conscienciació viària, orientats a millorar l’entorn de famílies, empleats, clients i de la societat en el seu total. Els seus programes compten amb la presència d’un equip propi multidisciplinari de tècnics i professionals.

La seva tasca es canalitza a través d’institucions, organismes públics, organitzacions socials i empreses, en col·laboració amb els departaments de Responsabilitat Social Corporativa, Comunicació, RRHH i Prevenció de Riscos Laborals de nombroses empreses. A la jornada de presentació de la nova aplicació, Fundatrafic ha participat amb el seu parc de seguretat viària infantil, simuladors de conducció i amb tablets que incorporen la aplicació Autopistas car trip adventure per a conscienciar els nens i els adults mentre gaudeixen.

Per a més informació:: http://www.asociaciondia.org/

Annex

Autopistas car trip adventure, els petits escullen el millor camí

Autopistas car trip adventure proposa dos operatives de joc: jugar als mini jocs per separat o iniciar un recorregut per l’autopista que integra tots els mini jocs. Si decideixen jugar per separat, podran escollir el mini joc que vulguin, per exemple, jugar a ordenar el maleter per col·locar de manera adequada i segura tot l’equipatge, ajudar a la màquina llevaneus a netejar la calçada per tal de germanitzar la seguretat del pas o anar de compres a l’àrea de servei per a cobrir les necessitats dels passatgers. D’altre banda, si escullen el recorregut, s’inicia la partida com si es comencés un viatge per autopista. En primer lloc, hauran de col·locar els passatgers al seu lloc corresponent i amb el cinturó de seguretat, una vegada enllestit amb èxit emprendran el camí on es trobaran amb diferents reptes. Entre ells, els més petits hauran de decidir si activen les llums antiboira, el neteja parabrises o si es posen les ulleres de sol, tot això depenent de les condicions meteorològiques. A més, hauran d’estar alerta al nivell de la gasolina i efectuar, quan sigui necessari, les parades reglamentaries a les àrees de serveis, entre d’altres. En resum, els jugadors hauran d’optar sempre per escollir l’opció més segura pels passatgers, per a aconseguir completar les diferents pantalles i arribar al seu destí.

Autopistas en ruta, l’aplicació que geolocaliza al vehicle en cas d’accident

Autopistas en ruta, que ja compta amb més de 50 mil descàrregues en el seu primer any, és una aplicació mòbil totalment gratuïta que ofereix un sistema de trucades d’emergència a bord, basat en el 112 europeu i similar al sistema eCall proposat per la Unió Europea. La seva implementació serà obligatòria a tots els vehicles europeus a partir de 2018.

L’aplicació, disponible per a sistemes IOS i Android, integra un sistema que connecta automàticament amb els quatre centres d’operacions i seguretat viària d’autopistas. Autopistas en ruta activa de forma automàtica un protocol d’emergència geolocalitzant el vehicle en cas d’accident o avaria, a través d’aquests quatre centres d’operacions que treballen les 24 hores al dia, els set dies de la setmana i durant els 365 dies de l’any.

A més, Autopistas en ruta disposa d’un mapa on el conductor visualitza la informació de trànsit en temps real, les incidències, les obres, les càmeres de trànsit; a més, dels serveis que trobarà durant la ruta i la ubicació de gasolineres i àrees de serveis, tallers mecànics i llocs d’interès turístic.