Abertis Autopistas reforça la seguretat a l’AP-4 en vista dels desplaçaments previstos per al cap de setmana amb motiu del carnaval de Cadis

03/02/2016

Barcelona, 3 de febrer de 2016

Abertis autopistas, l’empresa líder en la gestió d’autopistes segures, intel·ligents i sostenibles, ha reforçat la seguretat a l’AP-4 amb motiu del carnaval de Cadis, que se celebra del 4 al 7 de febrer. Durant el diumenge de carnaval de l’any passat, habitualment el dia amb el trànsit més intens del període de carnaval, un total de 14.594 vehicles van circular per l’autopista. La xifra va suposar un 36% més si es compara amb un diumenge sense carnaval d’aquest mateix any i la companyia preveu que el 2016 el volum de trànsit sigui similar al de l’any passat. En aquest sentit, autopistas ha reforçat tots els equips de professionals que treballen a l’autopista amb l’objectiu d’oferir un servei millor als conductors i atendre les necessitats derivades del trànsit. Per a aquest any, la companyia preveu que les puntes de trànsit es produeixin durant tot el cap de setmana i es concentrin el divendres a la tarda i el dissabte al matí direcció Sevilla–Cadis, i de tornada Cadis–Sevilla el dissabte en horari de tarda-nit i el diumenge entrada la tarda.

A més a més d’aquest reforç de personal, autopistas ha posat a disposició dels conductors una nova aplicació mòbil gratuïta, Autopistas en ruta, que incorpora un sistema de trucada d’emergència a bord en cas d’accident, basat en el 112 europeu i similar al sistema eCall proposat per la Unió Europea, la implantació del qual serà obligatòria en tots els vehicles a partir de 2018. La nova app, disponible per a sistemes IOS i Android, connecta automàticament amb el centre d’operacions d’autopistas, que monitoritza el trànsit de l’AP-4 les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any, i activa de manera automàtica un protocol d’emergència  que geolocalitza el vehicle accidentat o avariat per afavorir i accelerar l’actuació dels serveis d’emergència.

Autopistas en ruta també permet al conductor programar la seva ruta amb temps i, en cas que es produeixin incidències de trànsit a la via, envia una alerta perquè el conductor pugui planificar una ruta alternativa. L’aplicació ofereix informació fiable del trànsit a temps real mitjançant formats visuals i sonors dissenyats per evitar distraccions al volant, i permet reportar incidents a la via en temps real.

La seguretat, el principal puntal de la xarxa d’autopistas

Les autopistes que formen part de la xarxa de vies d’alta qualitat i capacitat que gestiona autopistas són infraestructures altament segures. Disposen d’una tecnologia més avançada tant per a la detecció automàtica d’incidències, com per a la posada en marxa immediata i coordinada dels protocols d’actuació en cas d’emergència.

El disseny del traçat de l’autopista, els sistemes electrònics de topografia i anivellació del paviment, les aplicacions per al seguiment i l’estat dels ferms, la inversió en manteniment i conservació periòdica en baranes, barreres de seguretat o altres elements per oferir el millor estat de la via, així com el software d’última generació per gestionar la viabilitat o els sistemes de gestió i equips ITS de seguretat ?com les càmeres de videovigilància connectades amb els centres d’operacions de la companyia les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any?, converteixen aquesta autopista en una via d’altes prestacions amb els estàndards màxims de seguretat del mercat.

Un carnaval sense parades a l’autopista

Coincidint amb la celebració del carnaval, autopistas i Bip&Drive han posat  en marxa una campanya exclusiva per a l’AP-4 per la qual, amb l’adquisició d’un VIA-T ?el dispositiu que permet abonar el peatge sense necessitat d’aturar el vehicle? els conductors obtindran un descompte d’un 20% en la quota del servei durant el primer any, a més a més del dispositiu de telepeatge gratuït.

Els vehicles equipats amb un dispositiu VIA-T poden beneficiar-se de fins a un 30% de descompte en el preu del peatge de l’autopista AP-4. Els conductors que facin de 6 a 13 viatges al mes amb VIA-T poden obtenir un 15% de descompte, i a partir de 14 viatges al mes, un 30% de descompte en el preu del peatge.