Abertis i la Creu Roja instal·len una ludoteca a l’àrea de servei de l’Empordà de l’autopista AP-7 durant l’estiu

15/07/2014

Abertis y la Cruz Roja instalan una ludoteca en el área de servicio del Empordà de la autopista AP-7 durante el verano

_______________________________________________________

• L’àrea de servei de l’Empordà comptarà amb un espai especial per atendre els menors, sota supervisió de monitors de la Creu Roja.

• La ludoteca estarà oberta els dissabtes i diumenges de juliol i agost, de 10 h a 18 h.

______________________________________________________

Per tal de donar un millor servei al client i donar suport en l’Operació Pas de l’Estret, Abertis Autopistas i la Creu Roja han instal·lat una ludoteca (espai especial preparats per atendre menors) amb serveis de traducció i mediació cultural a l’àrea de servei de l’autopista AP-7 situada a l’Empordà (Girona).

La ludoteca està adreçada principalment a nens d’entre 1 i 5 anys, i estarà oberta els caps de setmana de juliol i agost, de 10 h a 18 h. Aquest espai ocupa 50 metres quadrats i té capacitat per a una vintena d’infants, i està gestionat per tres voluntaris de Creu Roja Joventut.

A través de tallers, jocs i altres dinàmiques grupals amb una temàtica vinculada a la seguretat viària, els menors es diverteixen i es formen sota la supervisió continuada dels monitors de Creu Roja, mentre els seus pares descansen. Aquest descans de qualitat es trasllada a una conducció més segura, amb un major grau d’atenció a la carretera.

L’autopista AP-7 compta des del 2008 amb una ludoteca similar situada a l’àrea de servei de Sagunt (València), on cada any creix el nombre de famílies que en fan ús. L’any 2013 van passar un total de 960 nens per la ludoteca de Sagunt.

Punts d’assistència sanitària i mesures de seguretat

Aquesta iniciativa s’emmarca en un conveni signat entre Abertis Autopistas i la Creu Roja per donar un millor servei en aspectes de prevenció i sensibilització en relació a la circulació per autopista, així com per promoure la formació del personal d’Abertis Autopistas en primers auxilis, a més del suport sanitari durant períodes d’alta intensitat de trànsit a l’autopista.

Gràcies a l'acord entre la Creu Roja i Abertis Autopistas, les àrees de servei de l'Empordà i La Selva (Girona) i El Penedès (Tarragona) disposen de punts d'assistència sanitària, on a més de mediadors interculturals de llengua àrab, es disposa dels serveis de diplomats d'infermeria, voluntaris socorristes i vehicles d'assistència mèdica.

Mitjançant aquest acord, la Creu Roja durà a terme mesures com la difusió de consells de prevenció i mesures de seguretat actives i passives, campanyes de prevenció en col·lectius de major risc, com ara les persones joves, i la difusió de consells i recomanacions per evitar accidents de trànsit o d’altres problemes de salut que poden comportar els trajectes per carretera, especialment els de llarga durada.

La difusió i promoció es farà a través de les xarxes socials d’Abertis Autopistas (a Twitter: @infoautopista) i la Creu Roja, les pàgines webs www.autopistas.com i www.creuroja.org, l’edició i distribució de material divulgatiu a la carretera i a través de la xarxa territorial de la Creu Roja.