Abertis posa en marxa una iniciativa per lliurar gratuïtament dispositius VIA-T als conductors amb discapacitat

06/11/2013
  • Els conductors amb discapacitat que disposin del carnet de conduir en vigor i de la targeta acreditativa de la discapacitat del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, podran disposar gratuïtament d'un dispositiu de telepeatge Via T amb unes condicions especials.

• Conjuntament amb autopistas i la Fundació abertis, en aquesta iniciativa pionera hi col·laboren el Departament de Benestar Social i Família, la Creu Roja, l'Institut Guttmann, l'ONCE i la Federació Ecom.

Barcelona, 1 de març de 2013.- La Fundació abertis i autopistas, en col·laboració amb el Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya, la Creu Roja, l'Institut Guttman, l'ONCE i la Federació Ecom, han presentat avui la iniciativa "Eliminem barreres", que facilita gratuïtament dispositius IA-T als conductors amb alguna discapacitat, per tal d'oferir a aquest col·lectiu les màximes facilitats per al seu pas per les autopistes.

Els conductors amb discapacitat que s'inscriguin a la iniciativa podran disposar d'un dispositiu VIA-T de forma totalment gratuïta i amb unes condicions especials, com ara una quota de manteniment molt reduïda.

Via T és un sistema de telepeatge utilitzat en autopistes per fer el pagament del trajecte sense necessitat d'aturar el vehicle, ja que, gràcies a un dispositiu que es col·loca al cotxe i un altre dispositiu de lectura electrònica situat a les estacions de peatge, automàticament es gestiona l'obertura de la barrera de seguretat. A més, Via T ofereix als seus abonats accés a programes exclusius de descomptes.

Aquesta iniciativa, impulsada per autopistas i la Fundació abertis, és pionera a Catalunya i Espanya. En aquesta primera fase, la campanya s'adscriu al territori geogràfic català.

Per adherir-se a aquesta iniciativa, els conductors amb discapacitat hauran de disposar de carnet de conduir en vigor i de la targeta acreditativa de la discapacitat del Departament de Benestar Social i Família (amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% i amb mobilitat reduïda). Les adhesions es faran a través del telèfon d'atenció al client d'autopistas: 902 200 320.

Els impulsors
Abertis Autopistas i la Fundació Abertis

Aquesta iniciativa és una mostra més del compromís d'abertis, a través de la fundació abertis, amb la societat, mitjançant les seves polítiques de responsabilitat social corporativa. Les col·laboracions amb les administracions públiques dels països en els quals hi és present, són continuades per tal de treballar dia a dia en fer més accessibles les infraestructures que gestiona. En aquest sentit, el compromís amb la societat, és la constatació de la implicació d'abertis en la comunitat i el teixit social que estableix el seu Pla Estratègic de Responsabilitat Social.

La Fundació, que actua en els àmbits social, mediambiental i cultural, és una de les respostes de la responsabilitat social corporativa d'abertis, un dels principals grups internacionals de gestió d'infraestructures de mobilitat i transport.

Per la seva banda, autopistas és el líder en el sector de la gestió de vies d'alta capacitat a Espanya. Gestiona directament més de 1.500 kilòmetres d'autopista, cobrint el 59% del total de vies de peatge a través dels operadors acesa, aucat, invicat, aumar, avasa, castellana, iberpistas i aulesa.

Departament de Benestar Social i Família

El Departament de Benestar Social i Família és l'encarregat de tramitar, gestionar i expedir la Targeta acreditativa de la discapacitat. Des de l'any passat i, per tal d'agilitzar i estendre l'ús de la targeta, el Departament l'expedeix d'ofici a totes aquelles persones a qui se'ls hi reconegui un grau de discapacitat igual o superior al 33%.

La Targeta acreditativa és un document públic, personal i intransferible. La targeta permet a les persones amb discapacitat legalment reconeguda, i amb residència habitual a Catalunya, acreditar de forma àgil i pràctica el seu grau de discapacitat. La targeta, a més de ser un element acreditatiu, també facilita l'accés a determinats avantatges i beneficis en els àmbits de la mobilitat, la cultura, l'esport, l'oci i el lleure, amb l'objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat. Aquest és el cas precisament de la iniciativa "Eliminem barreres", a la qual poden accedir els usuaris i usuàries de la targeta que també disposin de carnet de conduir en vigor.

A més a més, aquesta iniciativa compta amb la participació de la Creu Roja, l'Institut Guttman, l'ONCE i la Federació Ecom.