Autopistas activa un dispositiu de seguretat davant dels desplaçaments de Setmana Santa

26/03/2018

Barcelona, 23 de març de 2018

Autopistas, companyia del grup Abertis, ha posat en marxa un dispositiu de seguretat viària amb l’objectiu de donar cobertura als desplaçaments per Setmana Santa per la seva xarxa viària a Catalunya. El pla preveu, entre altres mesures, reforçar els recursos tècnics i de personal a l’autopista per permetre una conducció més segura i còmoda als usuaris de la via, especialment en les operacions sortida i tornada.

En total, i des del divendres 23 de març fins al dilluns 2 d’abril, es preveu una intensitat mitjana diària (IMD) de 30.000 vehicles. Els dies de més intensitat seran el Dijous Sant, 29 de març, i el Dilluns de Pasqua, 2 d’abril, amb valors que superarien els 40.000 vehicles.

Tenint en compte els punts que suporten una congestió més gran de la xarxa, Autopistas ha posat en marxa un pla de mesures especials d’ordenació del trànsit per garantir la màxima fluïdesa durant els desplaçaments per Setmana Santa. D’aquesta manera, Autopistas reforça el pla de mesures que durà a terme el Servei Català de Trànsit, amb qui col·labora activament.

El SCT habilitarà carrils addicionals durant l’operació retorn

Per facilitar la fluïdesa del trànsit durant l’operació tornada, tant el diumenge 1 d’abril com el dilluns 2, el Servei Català de Trànsit habilitarà carrils addicionals a l’AP-7 i a la C-32. El diumenge 1 d’abril, l’AP-7 disposarà d’un carril addicional entre Maçanet i La Roca, i entre Vilafranca – Martorell – Av. Diagonal. Dilluns 2 d’abril, als carrils habilitats a l’AP-7 se n’afegiran dos més a la C-32. L’un en direcció sud d’entrada a Barcelona, de Vilassar cap a la B-20, i l’altre en sentit nord d’entrada a Barcelona, de Castelldefels a Cornellà de Llobregat, i s’habilitarà des del punt quilomètric 50. L’equip de professionals d’Autopistas col·laborarà amb el Servei Català de Trànsit per informar i senyalitzar la disposició dels carrils addicionals.

Planificar un viatge segur i sense distraccions

Autopistas recomana a tots els usuaris que programin el viatge amb antelació, que intentin evitar les hores de més intensitat de trànsit per començar el trajecte i que s’informin de l’estat del trànsit abans de començar el viatge. Així mateix, recorda que s’ha de complir amb els descansos per fomentar una conducció més segura i que cal planificar les aturades de manera que el viatge sigui més segur.

La companyia recorda que la distracció és una de les principals causes d’accident a Espanya, i remarca que s’ha d’evitar que això segueixi en augment, sobretot per l’ús de dispositius electrònics, com ara el telèfon mòbil. La manca d’atenció a la carretera i al trànsit provoca que no es valorin situacions de risc amb prou antelació o que, simplement, se’ns presentin de manera sobtada i imprevista, sense prou temps ni distància per reaccionar-hi i evitar un accident.

Entre d’altres consells, Autopistas destaca la importància de no carregar excessivament el vehicle i portar només el que sigui necessari, i ben col·locat i assegurat. També recorda la necessitat d’ajustar la velocitat a les circumstàncies de la circulació i respectar la distància entre vehicles.

Finalment, la companyia recorda que en viatges llargs és molt recomanable fer una pausa per descansar. Conscients de la importància de fer aquestes pauses, Autopistas va renovar bona part de les àrees de serveis de les autopistes que gestiona a fi de transformar el concepte de servei al client mitjançant el redisseny, la millora i la modernització d’aquests espais, incorporant-hi serveis de valor afegit, com ara wifi gratuït, una nova oferta gastronòmica, zones infantils, vendingd’última generació, un nou concepte de zona de banys i, en general, oferint una nova imatge i una millor experiència d’usuari. Algunes d’aquestes àrees renovades són les de l’Empordà, Montseny, la Jonquera, Montcada, La Selva −a l’AP-7−, i Lleida −a l’AP-2.

Tota la informació del trànsit en temps real

Aquestes accions sobre l’autopista van acompanyades de la informació constant en temps real que s’ofereix als conductors perquè coneguin de primera mà qualsevol incidència que es produeixi a la via. Per això, l’AP-7, l’AP-2, la C-32 i la C-33 disposen de 277 panells informatius situats a tots els accessos i enllaços de l’autopista. A més, la companyia ofereix informació de trànsit en temps real a través de la seva aplicació mòbil Autopistas en ruta, la seva pàgina web www.autopistas.com i el twitter @infoautopista.