Autopistas activa un dispositiu de vialitat hivernal a l’AP-6, AP-61 i AP-51 davant el risc de nevades d’aquest cap de semana

08/11/2019
  • L’operatiu per fer front a les primeres nevades i temperatures baixes compta amb més de 75 professionals i un total de 26 màquines llevaneus
  • S’esperen precipitacions, amb cotes de neu que es poden situar als 1.000 metres, amb probabilitat d’acumulació de neu a la calçada durant el diumenge
  • En cas de trobar neu o neu compacta a la calçada, Autopistas aconsella reduir lentament la velocitat, evitant frenar bruscament, a més d’augmentar la distància de seguretat per assegurar la frenada

8 de novembre de 2019

Autopistas, companyia del Grup Abertis, ha activat un dispositiu de seguretat vial a les autopistes AP-6, AP-61 i AP-51 per fer front a possibles nevades previstes pels pròxims dies. En total, l’operatiu ha activat 4 bases de vialitat hivernal i compta amb més de 75 professionals i 26 màquines llevaneus, que ja estan realitzant treballs de prevenció. El dispositiu es coordina des del Centre d’Operacions i Seguretat Vial de Sant Rafael, a Segovia, que monitoritza el trànsit d’aquestes vies les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

Segons l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), s’esperen temperatures sota zero i nevades a les comunitats de Castella i Lleó i Madrid, arribant a cotes de neu que es poden arribar a situar-se entre els 1.000 metres els pròxims dies, amb probabilitat d’acumulació de neu a la calçada. Davant aquesta previsió, Autopistas posa en marxa aquest dispositiu amb l’objectiu de garantir la seguretat dels conductors, i aconsella extremar la precaució a la conducció i preparar amb antelació els desplaçaments.

Així mateix, Autopistas posa a disposició de tots els usuaris informació del trànsit a temps real per a que coneguin de primera mà qualsevol incidència que es produeixi a la via. Per això, l’AP-6, l’AP-61 i AP-51 compten amb panels informatius que es troben ubicats de forma estratègica al llarg de l’autopista, un telèfon d’atenció al client (902 20 03 20/ 934 92 78 27), la pàgina web www.autopistas.com, un xat on-line, canals de Twitter i Linkedin i la nova App Autopistas en ruta, que ha sigut actualitzada i millorada recentment per oferir la informació del trànsit en un clic.

Consells de conducció amb neu i campanyes de conscienciació

En cas de trobar neu o neu compacta a la calçada, Autopistas aconsella reduir lentament la velocitat, evitant frenar de manera brusca i deixant lliure, en la mesura del possible, el carril Esquerra pel pas dels vehicles d’emergència. Si els equips de vialitat de la companyia estan actuant es recomana per la seva pròpia seguretat i la de la resta de conductors, reduir la velocitat i no avançar a les màquines llevaneus. Si no es pot prosseguir el viatge, intentar no abandonar mai el vehicle a la calçada. Buscar una zona de detenció momentània o un àrea de servei, i avisar al Centre d’Operacions i Seguretat Vial des d’un post SOS o a través del 902 200 320/934 927 827 i ara, també, a través de l’App ‘Autopistas en Ruta’.

Així mateix, la companyia recomana adequar la velocitat i augmentar la distància de seguretat per assegurar la frenada en cas necessari i recorda que la neu redueix la visibilitat, el temps de reacció i l’adherència. És millor circular pel carril de la dreta i canviar només per avançar a un altre vehicle que es desplaci a menor velocitat, senyalitzant aquesta maniobra amb l’intermitent. Estigui sempre atent a les recomanacions que s’emeten des dels diferents canals de comunicació, com per exemple els panels de missatgeria variable.

Sobre el vehicle, Autopistes recorda la necessitat de calcular els efectes de les baixes temperatures sobre els seus components. En aquest sentit, és necessari revisar el funcionament de la bateria abans d’emprendre un viatge i comprovar alguns elements que no es solen utilitzar durant la resta de l’any, com la calefacció o la lluneta tèrmica. Utilitzar anticongelants al radiador i al dipòsit de l’eixugaparabrises és una altra de les recomanacions a tenir en compte.

Des d’Autopistas recomanem l’ús de pneumàtics d’hivern , però si opta per una altra alternativa, porti sempre cadenes, encara que la previsió d’acumulació sigui moderada, i asseguri’s de saber col·locar-les. Recordi que els pneumàtics són l’únic punt de contacte entre la via i el vehicle , per això, el seu estat i pressió, seguint les recomanacions del fabricant, és molt important. I, per  suposat, la destresa i experiència en la conducció amb neu son fonamentals per a garantir la seva seguretat.