Autopistas activa un dispositiu especial de trànsit durant el pont de la Constitució

02/12/2016

Autopistas, companyia del grup Abertis, ha posat en marxa un dispositiu especial de trànsit amb l’objectiu de facilitar i donar cobertura als desplaçaments en la seva xarxa viària durant el pont de la Constitució. El dispositiu contempla, entre altres mesures, reforçar els equips de professionals que treballen a l’autopista per atendre les necessitats derivades de l’augment de trànsit previst per als dies festius. Autopistas també ha reforçat els seus equips de serveis viaris i ha incrementat el nombre de professionals que treballen a l’autopista i als quatre Centres d’Operacions i Seguretat Viària de la companyia. L’operatiu començarà aquest 2 de desembre i acabarà l’11 de desembre.

L’any passat, les autopistes gestionades per Autopistas van registrar una IMD de 19.431 vehicles durant la primera setmana de desembre. De cara a aquest any, la companyia preveu que el trànsit sigui d’un 5 % més respecte de l’any anterior a la xarxa viària gestionada per la companyia i formada per les autopistes següents: AP-2 (Saragossa-Mediterrani); AP-4 (Sevilla-Cadis); AP-6 (Villalba-Adanero); AP-7 Nord (La Jonquera-Tarragona) y AP-7 Sud (Tarragona-Alacant); AP-71 (Lleó-Astorga); AP-61 (San Rafael- Segòvia); AP-51 (Villacastín-Àvila); AP-68 (Saragossa-Bilbao); C-31 / C-32 (Montgat-Blanes); C-33 (Barcelona-Montmeló) i C-32 (Viladecans – Sitges – El Vendrell).

Seguretat abans, durant i després del viatge

Autopistas recomana a tots els usuaris programar el viatge amb antelació, intentar evitar les hores de més intensitat de circulació i informar-se de l’estat del trànsit abans de començar el viatge.

Per fer-ho, Autopistas posa a disposició dels conductors informació de trànsit en temps real a través d’un telèfon d’atenció al client (902 200 320 / 934 927 827), la pàgina web www.autopistas.com, un xat en línia, canals de Twitter i Linkedin i la nova App «Autopistas en ruta», que s’ha actualitzat i millorat recentment per oferir la informació del trànsit en un clic i a través d’alertes de veu.

També es recorda que s’han de fer descansos per fomentar una conducció més segura i planificar les parades de manera que el viatge sigui més segur. La companyia alerta els conductors d’aquesta necessitat a través dels 524 panells de missatgeria variable ubicats a les autopistes.

Entre altres consells, Autopistas destaca la importància de no carregar excessivament el vehicle, portar només el que sigui necessari, ben col·locat i assegurat. També recorda la necessitat d’ajustar la velocitat a les circumstàncies de la circulació i respectar la distància entre vehicles.

Consells de conducció amb neu

En cas de trobar neu o neu compacte a la calçada, Autopistas aconsella reduir lentament la velocitat, evitant frenar bruscament. Si no es pot continuar el viatger, s’ha d’intentar no abandonar mai el vehicle a la calçada. Cal buscar una zona de detenció momentània o una àrea de servei, i avisar el Centre d’Operacions i Seguretat Viària des d’un pal SOS o a través del 902 200 320 / 934 927 827 i ara també a través de l’App «Autopistas en ruta». Si els serveis viaris de la companyia estan actuant, es recomana per la seva seguretat i la de la resta dels conductors reduir la velocitat i respectar la senyalització i mai avançar les màquines llevaneus.

A més, la companyia recomana augmentar la distància de seguretat per assegurar la frenada en cas necessari, i recorda que la neu redueix la visibilitat i el temps de reacció. En situacions meteorològiques adverses cal dosificar la pressió sobre els frens i utilitzar marxes llargues per evitar patinar. És millor circular sempre pel carril de la dreta i canviar només per avançar l’altre vehicle que es desplaci a menys velocitat.

Pel que fa al vehicle, Autopistas recorda la necessitat d’invertir temps en els preparatius del viatge, tenint en compte els efectes de les baixes temperatures. En aquest sentit, és necessari revisar el funcionament de la bateria abans d’emprendre el viatge i comprovar alguns elements que no solen utilitzar-se la rest de l’any, com la calefacció o el vidre tèrmic. Utilitzar anticongelant al radiador i al dipòsit del neteja parabrises és una altra de les recomanacions que cal tenir en compte.

Serveis viaris

Tota aquesta informació a temps real s’integra en el conjunt d’ofertes de serveis d’assistència i serveis viaris, entre els quals destaquen:

El sistema eCall integrat a «Autopistas en ruta», l’aplicació mòbil d’Autopistas. L’App incorpora aquest sistema de trucada d’emergència de bord, basat en el 112 europeu i similar al sistema eCall proposat per la Unió Europea, que serà d’implantació obligatòria a tots els vehicles europeus a partir del 2018. Gràcies a aquest servei, que connecta automàticament amb els centres d’operacions d’Autopistas en cas de detectar una frenada brusca del vehicle, pretén afavorir i accelerar l’actuació dels serveis d’emergència a través d’aquests centres, activant automàticament un protocol d’emergència mitjançant geolocalització del vehicle en cas d’accident.

Pals SOS. Situats cada dos quilòmetres. Clarament identificables pel color carbassa i pel símbol internacional de demanda d’auxili, els pals SOS funcionen les 24 hores del dia, 365 dies l’any.

Assistència mecànica. Autopistas té concertat un servei d’assistència mecànica que accepta l’«Assistència en ruta» de qualsevol companyia asseguradora.

El conjunt d’aquests serveis es coordina des dels centres d’operacions d’Autopistas, que també estan en contacte permanent amb les institucions responsables de la gestió del trànsit: el Servei Català de Trànsit a Catalunya, la Direcció General de Trànsit (DGT) i la Direcció de Trànsit del Govern Basc.