Autopistas celebra una jornada de seguretat viària per formar els conductors del futur

13/05/2017

Autopistas, companyia del grup Abertis, ha celebrat avui una jornada de seguretat viària dirigida a nens i nenes d'entre 4 i 10 anys al seu Centre d'Operacions i Seguretat Viària de Logronyo, a l'AP-68. La jornada ha acollit més de 150 nens i nenes, i ha tractat sobre Autopistas car trip adventure, el joc de seguretat viària que està integrat en l'app de la companyia Autopista en ruta, que ja compta amb més de 90.000 descàrregues. El joc de la companyia apropa als nens les claus per planificar i fer un viatge segur per l'autopista, i té sis minijocs relacionats amb la seguretat viària.

Durant la jornada, a més de provar el joc, els futurs conductors han rebut una formació teòrica impartida per un expert de seguretat viària d'Autopistas, que els ha recordat la importància de l'ús del cinturó de seguretat, de fer aturades a les àrees de servei per descansar, i de respectar les normes de trànsit i els límits de velocitat.

L'esdeveniment ha comptat amb sis tallers que recreaven el joc Autopistas car trip adventure, en què els més petits han après a aparcar mitjançant cotxes teledirigits, han entès la importància d'ajustar la pressió de les rodes i han assajat l'ús del eixugaparabrises en condicions de climatologia adversa.

Així mateix, els nens també han pogut conèixer les normes de trànsit en diferents circuits amb bicicleta i patins, i han visitat l'exposició de les màquines de manteniment i vehicles llevaneus del Centre d'Operacions i Seguretat Viària de Logronyo.

Amb aquesta jornada, la companyia ha volgut fer comprensible i divertit el concepte i els consells de seguretat viària per aconseguir que els més petits creixin familiaritzats amb la conducció segura i els comportaments responsables al volant.

Anna Bonet, directora general d'Autopistas, assegura que és realment rellevant conscienciar els més petits sobre la importància de la seguretat viària perquè la incorporin als seus hàbits de conducta: "Així, quan viatgin amb cotxe per l'autopista es convertiran en prescriptors en seguretat i, en el futur, seran conductors conscients amb hàbits adquirits que, sens dubte, incrementaran la prevenció de futurs accidents de trànsit".

Amb aquest projecte, Autopistas segella el seu compromís per una conducció segura, i avança un pas més en la seva aposta per l'accidentalitat zero.

Un joc concebut per nens i per a nens

En el procés de creació d'Autopistas car trip adventure també van participar els fills dels professionals de la companyia, que es van encarregar de provar el joc i donar les seves opinions. Les seves aportacions van ajudar a millorar alguns aspectes del joc i adaptar-lo a les expectatives dels nens. Des d'Autopistas es mostren molt satisfets amb el llançament d'aquesta iniciativa, ja que la participació dels empleats ha estat un element clau. "Autopistas en ruta és una iniciativa dels nostres empleats", explica Marga Tejedor, directora d'Experiència al Client d'Autopistas, i afegeix que "el llançament d'aquest joc integrat en la nostra app, també ha estat dissenyat i adaptat amb l'ajuda dels nens, fills de professionals que treballen a Autopistas, de manera que la integració d'aquestes iniciatives amb l'equip és total".

Centres d'Operacions: tecnologia a favor de la mobilitat i de la seguretat

En l'actualitat, Autopistas disposa de quatre centres d'operacions: a Granollers (Barcelona) i Sagunt (València) a l'AP-7, San Rafael (Segòvia) a l'AP-6, i a Logronyo a l'AP-68. Des d'aquests centres, els equips de professionals s'encarreguen de supervisar les condicions del trànsit, gestionar els serveis de vialitat de la xarxa d'autopistes, atendre les necessitats dels clients en el seu viatge i mantenir actualitzada la informació relativa al trànsit en pista, durant les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any.

Tots aquests centres compten amb les tecnologies més avançades per incrementar la qualitat dels serveis que ofereixen als clients, especialment pel que fa a la millora de la mobilitat i seguretat.

Autopistas car trip adventure, els petits trien el camí més segur

La proposta té dues operatives de joc: jugar als minijocs per separat o iniciar un recorregut per l'autopista que integra tots els minijocs. Si opten per jugar per separat, podran triar el minijoc que vulguin; per exemple, jugar a ordenar el maleter perquè les maletes estiguin col·locades de manera segura, ajudar la màquina llevaneu a netejar la calçada per garantir la seguretat del pas o anar de compres a l'estació de servei per cobrir les necessitats dels passatgers. Per contra, si trien el recorregut, s'inicia la partida com si es comencés un viatge per l'autopista. En primer lloc, hauran de col·locar els passatgers i cordar-los el cinturó; un cop ho hagin fet amb èxit, emprendran la marxa en què es presentaran els diferents reptes: decidir si s'encenen els llums antiboira, si activen el neteja parabrises o es posen les ulleres de sol, entre d'altres. En resum, els jugadors hauran d'optar sempre per triar l'opció més segura per als passatgers, per arribar a la seva destinació.

Autopistas en ruta l'aplicació que geolocalitza el vehicle en cas d'accident

Autopistas en ruta, que ja té més de 70 mil descàrregues en el seu primer any, és una aplicació mòbil totalment gratuïta que ofereix un sistema de trucada d'emergència a bord, basat en el 112 europeu i similar al sistema eCall proposat per la Unió Europea, la implantació del qual serà obligatòria en tots els vehicles europeus a partir de 2018.

L'app, disponible per a sistemes IOS i Android, integra un sistema que connecta automàticament amb els quatre centres d'operacions i seguretat viària d'Autopistas. Autopistas en ruta activa de manera automàtica un protocol d'emergència geolocalitzant el vehicle en cas d'accident o avaria, a través d'aquests quatre centres d'operacions que treballen les 24 hores del dia, els set dies de la setmana i durant els 365 dies de l'any.

A més, Autopistas en ruta disposa d'un mapa d'informació de trànsit en temps real.