Autopistas inaugura a Sobradiel la iniciativa Punt Segur, un espai d’educació viària i revisió gratuïta de vehicles

27/07/2018

• La iniciativa, impulsada juntament amb Fundación Mapfre i Areas, tindrà lloc els dies 28 i 29 de juliol a l’àrea de servei de Sobradiel sentit Saragossa (AP-68)
  • Un camió exposició rebrà els conductors per donar-los a conèixer els serveis de l’autopista i fomentar la prevenció d’accidents
  • Els usuaris també podran fer una revisió exprés dels seus vehicles gratuïtament

Autopistas, companyia del grup Abertis, inaugura aquest cap de setmana a l’àrea de servei de Sobradiel, a l’AP-68, Punt Segur, una iniciativa impulsada en col·laboració amb Fundación Mapfre i Areas que neix amb l’objectiu de sensibilitzar sobre la prevenció d’accidents i fer conèixer els serveis de l’autopista als seus usuaris.

Amb la finalitat de promoure una conducció segura i responsable, aquestes tres companyies han dissenyat un espai d’educació viària que consisteix en un camió exposició per rebre els conductors, explicar-los els punts clau per a una conducció òptima, donar a conèixer els diferents serveis i compartir la seva experiència a les autopistes.

Punt Segur també disposarà d’una zona exterior de revisió exprés de vehicles, on els conductors podran fer una revisió general dels seus vehicles, amb la revisió dels pneumàtics i els vidres, amb l’ajuda de Michelin, Carglass i Rodi.

A més, Punt Segur informarà sobre els serveis que ofereix l’àrea de servei d’Areas, que incorpora una innovadora oferta gastronòmica o zones infantils, entre d’altres. Uns espais pensats per millorar l’experiència de l’usuari i fomentar el descans dels conductors durant trajectes llargs al volant.

Concretament, l’espai s’ubicarà per primera vegada els dies 28 i 29 de juliol a l’àrea de servei de Sobradiel sentit Saragossa (AP-68) per fomentar la seguretat viària dels conductors que comencen les seves vacances d’estiu o en tornen.

Ludoteques per als conductors del futur

D’altra banda, la companyia també posa en marxa a l’AP-68, després de l’èxit de l’any passat, el projecte Ludoteques d’estiu, impulsat juntament amb la Creu Roja, per fomentar la seguretat a l’autopista i promoure les parades i el descans dels conductors. La ludoteca va adreçada als més petits que, a través de tallers, jocs i altres dinàmiques grupals relacionades amb la seguretat viària, aprendran les claus per fer un viatge segur per autopista amb tota la família mentre els adults descansen.

L’espai estarà situat a l’àrea de servei de Sobradiel tots els caps de setmana entre el 28 de juliol i l11 d’agost, coincidint amb l’increment de trànsit previst per a aquest estiu.

Consells per a una conducció còmoda i segura

L’any passat, les autopistes gestionades per Autopistas van registrar una IMD de 28.600 vehicles durant l’operació sortida de l’estiu. De cara a aquest any, i pel que fa a aquest cap de setmana, la companyia preveu que el trànsit augmenti un 2% respecte de l’any anterior a la xarxa viària gestionada per la companyia.

Programar el viatge amb temps, intentant evitar les hores de més afluència de vehicles per iniciar el trajecte, i informar-se de l’estat del trànsit abans de començar el viatge, són algunes de les precaucions que Autopistas recomana prendre a favor d’una conducció més còmoda i segura.

També, cal ser flexibles davant diferents esdeveniments com pot ser una retenció inesperada o l’aparició de fatiga o somnolència, motiu pel qual es recorda complir amb els descansos per fomentar una conducció més segura i planificar les parades com una part més del teu viatge.

La companyia recorda també que, durant aquests dies, circulem per carreteres que no són les habituals, per tant, cal respectar al màxim la senyalització i adaptar la velocitat i el tipus de conducció a les circumstàncies del trànsit, de la via i de la climatologia, respectant la distància entre vehicles.

La distracció és una de les principals causes d’accident a Espanya, i Autopistas subratlla evitar que això continuï augmentant, sobretot per l’ús del telèfon mòbil. La falta d’atenció a la carretera i al trànsit provoca que no es valorin situacions de risc amb prou antelació o que simplement es presentin de manera sobtada i imprevista, sense temps ni distància per reaccionar i evitar un accident.