Autopistas reforça la seguretat a l’AP-4 davant dels desplaçaments previstos amb motiu del Carnestoltes de Cadis i el pont del Dia d’Andalusia

23/02/2017

Autopistas, companyia del grup Abertis, ha reforçat la seguretat a l'AP-4 arran del Carnestoltes de Cadis i el pont del Dia d'Andalusia. Enguany, sumant els desplaçaments per Carnestoltes i el pont del Dia d'Andalusia, que se celebra del 24 al 28 de febrer, s'estima que divendres 24 el trànsit superi els 22.000 vehicles, un 7,75% més que un divendres de Carnestoltes normal com el de l'any passat.

L'increment de trànsit s'ha fet notar any rere any. L'any passat, per exemple, durant el diumenge de Carnestoltes, habitualment el dia en què es registra el trànsit més intens d’aquest període festiu, van circular per l’autopista 20.000 vehicles. La xifra va suposar un 33% més en comparació d'un diumenge sense Carnestoltes d'aquest mes.

Autopistas ha reforçat tots els equips de professionals que treballen a l'autopista amb l'objectiu d'oferir un servei millor als conductors i atendre les necessitats derivades del trànsit. Per a aquest any, la companyia preveu que les puntes de trànsit es concentrin el divendres a la tarda i dissabte al matí, i amb més densitat en direcció Sevilla-Cadis, i de tornada, el diumenge tarda i el dimarts durant tota la jornada. En aquest sentit, el trànsit de diumenge, coincidint amb la fi del primer cap de setmana del Carnestoltes, s'estima que sigui una mica menys que el d'anys anteriors, atès l'efecte pont, que retarda fins al dimarts part del retorn previst, amb motiu del pont del Dia d'Andalusia.

Planificar un viatge segur amb tota la informació del trànsit disponible

Autopistas recomana a tots els usuaris que programin el viatge amb antelació, que intentin evitar les hores punta per incorporar-se a la circulació i que s’informin de l'estat del trànsit abans de començar el viatge. A més a més, recorda que cal planificar les parades perquè el viatge sigui més segur. La companyia alerta els conductors d'aquestes necessitats a través dels 12 panells de missatgeria variable situats a l'AP-4 gestionats en col·laboració directa amb la DGT. També, Autopistas posa a disposició dels conductors informació de trànsit en temps real per mitjà d'un telèfon d'atenció al client (902 200 320 / 934 927 827), la pàgina web www.autopistas.com, un xat en línia, canals de Twitter i Linkedin, i la nova app Autopistas en ruta, que ha estat actualitzada i millorada recentment per oferir la informació del trànsit en un clic i a través d'alertes de veu.

El conjunt d'aquests serveis es coordina des dels Centres d'Operacions i Seguretat Viària d'Autopistas, que estan també en contacte permanent amb les institucions responsables de la gestió del trànsit: la Direcció General de Trànsit (DGT) des del seu Centre de Gestió de Trànsit del Sud-oest.

La companyia recorda que la distracció és una de les principals causes d'accident a Espanya, i hi insisteix per evitar que aquesta dada continuï augmentant, sobretot per l'ús del telèfon mòbil. La manca d'atenció a la carretera i al trànsit provoca que no es valorin situacions de risc amb l’antelació adient o que, simplement, aquestes situacions es presentin de manera sobtada i imprevista, sense temps ni distància per reaccionar i evitar un accident.

Entre altres consells, Autopistas destaca la importància que no es carregui excessivament el vehicle, dur només el que és necessari, ben col·locat i assegurat. També recorda la necessitat d'ajustar la velocitat a les circumstàncies de la circulació i respectar la distància entre vehicles.

Annex

Serveis de Vialitat

Tota la informació en temps real s’integra en el conjunt d’ofertes de serveis d’assistència i vialitat, entre els quals destaquen:

• El sistema eCall integrat en Autopistas en ruta, l'aplicació mòbil d'Autopistas. L'app incorpora aquest sistema de trucada d'emergència de bord, basat en el 112 europeu i similar al sistema eCall proposat per la Unió Europea, la implantació del qual serà obligatòria en tots els vehicles europeus a partir de 2018. Gràcies a aquest servei, que connecta automàticament amb els centres d'operacions d'Autopistas en cas que es detecti una frenada brusca del vehicle, es vol afavorir i accelerar l'actuació dels serveis d'emergència a través d'aquests centres, activant de manera automàtica un protocol d'emergència mitjançant geolocalització del vehicle en cas d'accident.
  • Pals SOS. Situats cada dos quilòmetres. Clarament identificables pel seu color taronja i pel símbol internacional de petició d’auxili. Els pals SOS són operatius les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any.
  • Assistència mecànica. Autopistas té concertat un servei d’assistència mecànica que accepta l’“Assistencia en ruta” de qualsevol companyia asseguradora.