El Grup Abertis se suma a la Festa dels Súpers amb dos circuits de vehicles per a nens per impulsar la conducció responsable

24/10/2016

El Grup Abertis, a través d'Abertis Autopistas España i la Fundació Abertis, participa per primera vegada en la Festa dels Súpers l'any en què el Club Súper 3 celebra els seus 25 anys d'història. El grup d'infraestructures serà present a la major festa infantil d'Europa amb un estand de 400 metres quadrats, que es distribueix en tres zones: dos circuits de conducció, un de més de 160 metres quadrats pel qual circulen cotxes elèctrics i un altre de 63 metres quadrats per a bicicletes i tricicles, destinat als més petits.

A la "Zona d'aprenentatge", un espai de 60 metres quadrats, els nens poden conèixer, a través de jocs físics i amb dispositius electrònics, el nou joc de seguretat viària integrat a l'aplicació mòbil d'Autopistas en Ruta, "Autopistas Car Trip Adventure".

En totes les activitats, els nens estan acompanyats per diversos senyals de trànsit convertits en personatges de dibuixos animats, que s'encarreguen de donar-los pautes per a una conducció segura i de recordar-los els avantatges de conduir d'una manera responsable, com ara portant el casc o el cinturó de seguretat, així com dels perills de no seguir les recomanacions de manteniment del vehicle o de mirar el mòbil mentre s'està al volant.

Després del seu pas per l'estand del Grup Abertis, els nens reben un carnet de conductor segur i un joc molt animat inspirat en el joc de l'oca tradicional, en el qual els senyals de trànsit condueixen el jugador pel viatge més divertit i segur. L'objectiu és que els nens serveixin també d'ambaixadors de la seguretat viària, animant els seus pares a conduir d'una manera responsable.

Autopistas Car Trip Adventure

"Autopistas Car Trip Adventure" és el nou joc de seguretat viària integrat a l'aplicació mòbil d'Abertis Autopistas, Autopistas en Ruta. El joc apropa, de manera senzilla i divertida, les claus per planificar i fer un viatge segur, amb diversos minijocs per conèixer la senyalització, les carreteres, els comportaments responsables al volant i tot allò relatiu a la seguretat viària en un viatge per l'autopista. El joc va dirigit a nens d'entre 6 i 8 anys i conté diferents consells de seguretat sobre com cal col·locar l'equipatge, què cal fer abans d'emprendre un viatge o com conduir depenent de la situació meteorològica, entre d'altres.

En el procés de creació d'"Autopistas Car Trip Adventure" van participar els fills dels empleats de la companyia. Els nens es van encarregar de provar la versió beta del joc i donar les seves opinions, que van ajudar a millorar alguns aspectes de l'aplicació.

La Festa dels Súpers

La Festa dels Súpers és, amb 65.000 metres quadrats, la major festa infantil a Europa. Des de fa més de vint anys, durant el tercer cap de setmana d'octubre es porten a terme més de 150 activitats dirigides als menors de la casa, com ara actuacions en directe i concursos de tota mena. En les edicions anteriors, la Festa dels Súpers va tenir una mitjana de 370.000 visitants.  Aquesta edició coincideix amb el 25è aniversari del Club Súper 3.

El Grup Abertis i la seguretat viària

La seguretat viària és una prioritat del Grup Abertis, que es trasllada a totes les actuacions del Grup, tant en la contínua inversió per a la millora i el manteniment de les seves infraestructures —més de 7.600 milions d'euros a tot el món des del 2003—, com també a través de la Fundació Abertis i les seves campanyes de divulgació, educació i sensibilització a tots els països on és present, amb projectes com ara Cooperant Viari i KanGo! a Espanya; el programa Autoroute Académie, a França; o el projecte Escola a la Xina i el Brasil, entre moltes altres iniciatives.

En l'àmbit acadèmic, Abertis i la Fundació Abertis impulsen des del 2003 la creació de diferents càtedres en col·laboració amb universitats i institucions reconegudes per promoure la formació, la recerca i la transferència de coneixement entre la universitat i l'empresa en l'àmbit de la gestió de les infraestructures de transport i la seguretat viària. Actualment, la Xarxa Internacional de Càtedres

El Grup Abertis i la seguretat viària