Abertis Autopistas activa el protocol d’emergència per nevades a l’AP-68

06/11/2013

El dispositiu preveu la mobilització de fins a 22 camions llevaneu equipats amb escampadors de fundents i fins a 34 persones, segons el nivell d’alerta.

Davant les previsions de nevades anunciades per l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) i la Direcció d’Atenció d’Emergències i Meteorologia del Govern Basc (EUSKALMET), autopistas, com és habitual en aquestes situacions, ha activat el protocol d’emergències destinat a facilitar la mobilitat i la seguretat de la circulació a l’autopista AP-68.

El dispositiu d’autopistas per a la AP-68 preveu la mobilització de fins a 22 vehicles llevaneu i/o escampadors de sal, distribuïts al llarg de les cinc bases de viabilitat hivernal de què autopistas disposa a la seva xarxa d’autopistes al País Basc, Navarra, la Rioja i Aragó.

Així mateix, hi ha preparats 13 dipòsits de fundents sòlids que emmagatzemen un total de 3.710 tones de sal i 8 dipòsits de fundents líquids, amb un total de 990.000 litres de salmorra. El dispositiu contempla la mobilització de fins a 34 persones, segons el nivell d’alerta.