Abertis Autopistas activa un dispositiu especial per al pont de l’1 de maig

06/11/2013
AP-6, AP-51 i AP-61
  • Es paralitzen les obres a la calçada a l'autopista AP-6 durant tot el pont, per millorar-hi la fluïdesa de la circulació.

• Es restringeix puntualment el pas de vehicles pesants per les autopistes AP-6, AP-51 i AP-61.

• Els clients poden consultar informació en temps real sobre l'estat del trànsit i les previsions al nou portal web www.autopistas.com

Abertis autopistas, en coordinació amb la Direcció General de Trànsit, activarà un dispositiu especial amb motiu del pont de l'1 de maig, amb l'objectiu de facilitar i donar cobertura als desplaçaments en les autopistes AP-6 Villalba-Adanero, AP-51Villacastín-Àvila i AP-61San Rafael-Segòvia. El pla, entre d'altres mesures, inclou reforçar els equips professionals per oferir un millor servei als usuaris.

Aquesta operació especial de trànsit coincideix amb les obres d'ampliació del tercer carril entre San Rafael i Villacastín, a càrrec de la concessionària, a la província de Segòvia, per a la millora i l'ampliació de la capacitat de l'autopista AP-6. Per facilitar la fluïdesa dels desplaçaments, s'ha previst la paralització d'aquestes obres.

Abertis autopistas reforçarà durant aquests dies la seva plantilla per oferir un millor servei als clients i atendre les necessitats derivades de l'augment del trànsit. En aquest sentit, s'incrementarà el personal assignat al servei de vigilància, a les estacions de peatge i al Centre d'Operacions, entre d'altres.

Aquestes mesures es complementen amb les que també adoptarà la Direcció General de Trànsit: la restricció de circulació de vehicles pesants per les autopistes en determinats trams, dies i hores.

Mesures especials de vialitat

Els propers dies s'adoptaran les mesures especials següents d'ordenació del trànsit per afavorir la seguretat i la mobilitat dels clients:

• Paralització de qualsevol activitat a la calçada: des del divendres 29 d'abril a les 10 h fins al dilluns 2 de maig a les 24 h.

• Obertura d'un carril addicional en els km 72,8 a 80,1 en sentit La Corunya (sempre que es compleixin les condicions que permetin la seva obertura amb seguretat per als clients i per al personal de la concessionària):

– Divendres 29 d'abril, de 13.30 a 22 h.
           – Dissabte 30 d'abril, de 8 a 14 h.
           – Dilluns 2 de maig, de 13 a 22 h.

• Obertura de la calçada reversible i túnel reversible sentit La Corunya:

– Divendres 29 d'abril, de 12 a 22 h.
           – Dissabte 30 d'abril, de 7.30 a 14.30 h.
           – Diumenge 1 de maig, de 10.30 a 14.30 h.

• Restricció de circulació a vehicles pesants:

– Divendres 29 d'abril, a l'AP-6 en sentit La Corunya de 16 a 22 h.
          – Dissabte 30 d'abril, a l'AP-6 en sentit La Corunya de 8 a 15 h.
          – Dilluns 2 de maig, a l'AP-6, AP-51 i AP-61, en sentit Madrid, de 16 a 24 h, i a l'AP-6 en sentit La Corunya, de 15 a 24 h.

• S'incrementa el personal destinat a vigilància i atenció al client en pista, centre de control i estacions de peatge.

Obres de millora i ampliació de l'autopista AP-6

Abertis autopistas treballa en la construcció d'un tercer carril per sentit de 20,5 quilòmetres en el tram San Rafael-Villacastín (km 60,5 a 81), que permetrà adequar la capacitat de la via als actuals fluxos de trànsit, a més de disposar de marge per a increments futurs. Està previst que aquesta actuació finalitzi la tardor de 2012. En aquest moment els trams en obres a l'AP-6 són els següents:

– Calçada sentit Corunya: entre els quilòmetres 62,0 a 65,7; els quilòmetres 70,5 a 75,2; i els quilòmetres 77,8 a 80,9

– Calçada sentit Madrid: entre els quilòmetres 67,0 a 65,1; i els quilòmetres 81,2 a 75,2

Mesures de seguretat aplicades amb motiu de les obres

– Senyalització d'obra en trams afectats d'acord amb la normativa vigent.

– Limitació de velocitat a 80 km/h, per garantir la seguretat.

– Informació prèvia en panells de missatgeria variable, amb indicacions i recomanacions específiques per a les zones afectades.

– Reforç de la vigilància en aquests trams, des del Centre d'Operacions, a través de circuit tancat de televisió i d'equips de vigilància a l'autopista.

Annex

Serveis d'Informació

• La web www.autopistas.com. Amb l'objectiu de millorar la fluïdesa en els desplaçaments, les concessionàries recomanen informar-se de l'estat del trànsit abans d'iniciar el viatge. Els usuaris poden consultar el nou portal web www.autopistas.com, que ofereix tota la informació en temps real i la previsió del trànsit de tot Espanya. A més, recomanen als usuaris que planifiquin els seus desplaçaments i que intentin evitar les hores en les quals es preveu una afluència del trànsit més gran.
  • A www.autopistas.com els clients podran consultar informació relativa a l'estat del trànsit, totes les incidències que hi pugui haver a la xarxa d'autopistes i els nivells de servei dels diferents trams de la xarxa. A més, el portal web permet visualitzar més de 1.000 càmeres de trànsit, que mostren l'estat de les vies en temps real.
  • Centre d'Atenció al Client 24 h 902 200 320. Ofereix tota la informació als clients sobre les autopistes, les 24 hores del dia: situació del trànsit, rutes i telèfons d'interès. Amb aquest servei, els clients poden accedir a tota la informació necessària per a la planificació més adequada dels seus desplaçaments.
  • Punt interactiu d'informació a l'àrea de servei de Villacastín. Amb un mapa de Google Maps de tot Europa, el client pot navegar a través de diferents aplicacions i obtenir informació en línia sobre l'estat de les carreteres i la previsió meteorològica. També ofereix imatges en temps real procedents de les càmeres de la concessionària i de la DGT.
  • Panells de missatgeria variable. És el sistema d'informació al client més immediat. Estan situats en els accessos i punts estratègics de les autopistes. D'aquesta manera, el conductor pot conèixer en temps real la situació de les autopistes, la previsió de temps mitjans de recorregut, les condicions meteorològiques i les mesures de trànsit en les operacions especials.
  • Xarxa de pals SOS Situats cada dos quilòmetres, clarament identificables pel seu color taronja i pel símbol internacional de petició d'auxili.