Abertis Autopistas llança una aplicació mòbil que incorpora un sistema de trucada automàtica en cas d’emergència basat en el 112 europeu

04/08/2015

Barcelona, 04 de Juliol de 2015

Abertis autopistas, el grup líder en la gestió d’autopistes segures, intel·ligents i sostenibles, ha creat Autopistas en ruta, una nova aplicació mòbil que incorpora un sistema de trucada d’emergència a bord, basat en el 112 europeu i similar al sistema eCall proposat per la Unió Europea, que serà d’implantació obligatòria a tots els vehicles europeus a partir del 2018.

La nova app, disponible per a sistemes IOS i Android, connecta automàticament amb els centres d’operacions d’autopistas i pretén afavorir i accelerar l’actuació dels serveis d’emergència per mitjà d’aquests centres, activant de manera automàtica un protocol d’emergència que geolocalitza el vehicle en cas d’accident o avaria.

El conductor només ha d’introduir el seu número de telèfon a Autopistas en ruta perquè l’aplicació localitzi la posició del dispositiu mitjançant GPS. Una vegada en ruta, si l’app detecta una desacceleració brusca del vehicle, es posa en contacte amb el conductor per oferir-li ajuda, i si aquest no contesta, el geolocalitza i activa un protocol d’emergència per mitjà del centre d’operacions d’autopistas.

El protocol d’assistència

Quan autopistas detecta un incident, activa el seu protocol d’assistència. En cas que es tracti d’un incident menor, com ara una assistència mecànica, se li recordaran alguns consells de seguretat bàsics a seguir mentre es trobi a l’autopista (col·locació de l’armilla reflectora, senyalització del vehicle, espera darrere la barrera de seguretat) i se li oferirà l’assistència que necessiti.

En cas d’accident i quan el conductor no respongui a la trucada d’assistència, autopistas geolocalitzarà el vehicle i comprovarà, mitjançant les 630 càmeres de vigilància

Amb aquesta nova aplicació, autopistas avança un pas més en la seva aposta per oferir la màxima rapidesa en l’assistència i el millor servei al client en pista mitjançant els seus quatre centres d’operacions que treballen 24 hores al dia, els set dies de la setmana i durant els 365 dies de l’any. El 2014, des dels quatre centres d’operacions d’autopistas, es van resoldre prop de 125.000 incidències i es van gestionar més de 696.000 comunicacions amb clients i agents de seguretat.

El copilot particular que ofereix informació del trànsit en temps real

Autopistas en ruta és una app gratuïta que s’ha concebut com un copilot particular per facilitar una conducció còmoda i segura durant els trajectes per l’autopista. Permet al conductor programar la seva ruta amb antelació i, en cas que es produeixin incidències de trànsit a la via, envia una alerta perquè el conductor pugui planificar una ruta alternativa.

L’aplicació ofereix la informació més fiable del trànsit en autopistes en temps real, una informació que es gestiona des dels centres d’operacions de la companyia. A més a més d’informar sobre l’estat del trànsit mitjançant formats visuals i sonors dissenyats per evitar distraccions al volant, l’aplicació permet reportar incidents a la via en temps real.

Una app que integra totes les aplicacions de trànsit del mercat

Autopistas en ruta disposa d’un mapa en el qual el conductor visualitza la informació de trànsit en temps real, les incidències, les obres i les càmeres de trànsit, i també els serveis que trobarà a la seva ruta amb la ubicació, gasolineres i àrees de servei, tallers mecànics i llocs d’interès turístic.

Així mateix, Autopistas en ruta permet fixar la velocitat del vehicle i alerta el conductor quan aquest en supera el límit establert i fins i tot localitza el vehicle en cas que el conductor n’hagi registrat la ubicació quan l’ha estacionat.