Abertis Autopistas posa a prova la resposta dels seus professionals amb un simulacre a la C-32

01/06/2016

Abertis autopistas, l'empresa líder en la gestió d'autopistes segures, intel·ligents i sostenibles, ha posat en marxa avui un simulacre d'emergència al túnel de Palafolls en sentit nord de la C-32. Com a mesura de seguretat, en el procés s'ha tallat un tram del tercer carril a la zona del túnel de 10:00 a 13:00 h, però no ha tingut cap incidència per als conductors.

L'exercici ha consistit a simular una situació d'emergència causada per un despreniment a l'interior del túnel i ha servit per comprovar la resposta dels equips humans i els serveis de les infraestructures de la companyia. En aquest sentit, el simulacre només ha afectat el personal d'abertis autopistes, atès que, en aquesta ocasió, el procés no ha comptat amb la presència dels mitjans externs. Abertis autopistes fa aquest tipus d'exercicis amb l'objectiu d'analitzar els temps d'activació, actuació i desactivació de l'operativa i comprovar el bon funcionament i l'eficàcia dels mitjans humans i materials mobilitzats en situacions d'emergència.

L'operativa ha començat a les 10:00 h amb la simulació de la detecció de la caiguda d'una o dues plaques del revestiment del tub del túnel de Palafolls de la C-32 nord. En aquest moment, la companyia ha activat el pla d'autoprotecció en emergència de l'autopista. El desenvolupament del simulacre ha comptat amb la participació de 20 persones i s'ha gestionat mitjançant l'àrea de manteniment de Premià, juntament amb el Centre d'Operacions de Granollers, responsables de l'activació del protocol d'actuació. Cal destacar que, en una situació d'emergència real d'aquest tipus, des d'autopistas es mobilitzarien equips dels Centres d'Operacions, personal de manteniment, obres i responsables de seguretat.

La seguretat, el principal puntal de la xarxa d'autopistas

Les autopistes que formen part de la xarxa de vies d'alta qualitat i capacitat que gestiona autopistas són infraestructures altament segures. Tenen la tecnologia més avançada tant per a la detecció automàtica d'incidències com per a la posada en marxa immediata i coordinada dels protocols d'actuació en cas d'emergència. En aquest sentit, autopistas posa en marxa diferents dispositius de seguretat a les autopistes que gestiona, i comprova l'estat de les vies i la resposta dels seus equips interns i externs amb la celebració de simulacres de diversa índole: causes meteorològiques adverses, com ara nevades o inundacions, accidents amb un vehicle o amb diversos vehicles implicats, despreniments o problemes en la infraestructura, etc.

Informació del simulacre a la C-32 en temps real

L'estat del trànsit a la C-32 durant el simulacre pot seguir-se en temps real des de diferents canals que ofereix la campanya. Els conductors poden conèixer de primera mà qualsevol incidència que es produeixi a la via mitjançant 74 panells informatius, que es troben a tots els accessos i enllaços de l'autopista, un telèfon d'atenció al client (902 20 03 20), la pàgina web www.autopistas.com, un xat, Twitter i la nova App autopistas en ruta.