Autopistas es prepara per a la circulació del megatransport més pesant de la història de l’AP-68

24/05/2017

Autopistas, del grup Abertis, es prepara per al pas del transport més pesant que ha circulat mai per l'AP-68. Amb un pes que supera les 400 tones, una longitud de més de 76 metres i una amplada de 4,3 metres, el megatransport, que carrega amb un transformador gegantí, començarà la seva marxa avui a les 23 h.

El recorregut previst s'iniciarà a Altube i finalitzarà a Bilbao, una distància de 37 km que es realitzarà durant el torn de nit per garantir que l'afectació del trànsit sigui menor. Per extremar la seguretat de la circulació, s'ha realitzat un canvi complet de la configuració del megatransport a l'àrea de serveis d'Altube, on s'ha procedit a adaptar-lo a les restriccions de l'autopista per assegurar la comoditat i la seguretat del seu pas i el de tots els usuaris de l'AP-68.

Entre altres mesures, el pas del megatransport pels diferents viaductes del recorregut farà necessari realitzar talls puntuals de trànsit que permetin la seva circulació pel carril central. Cal destacar que durant tot el recorregut el megatransport anirà acompanyat i supervisat per l'Ertzaintza.

També, Autopistas activarà un dispositiu de seguretat que comporta reforçar la senyalització d'acompanyament i missatgeria variable, a més de reforçar el personal de manteniment intern. Amb això, des del Centre d'Operacions i Seguretat Viària de Logronyo, es monitorarà el seguiment permanent de l'estat del trànsit i, en concret, del pas d'aquest transport, i es gestionarà la mobilització dels recursos necessaris.

La màxima certificació en seguretat viària

La xarxa d'Autopistas té la certificació UNE-ISO 39001, que avala l'excel·lència en la gestió de la seguretat viària dels serveis prestats pels professionals de la companyia en totes les infraestructures que gestiona.

Aquesta certificació reconeix el treball en matèria de seguretat viària realitzat per Autopistas amb la finalitat de millorar la seguretat de les seves operacions a les vies que gestiona i treballar per una mobilitat sense accidents per als conductors i per als seus empleats. La certificació ISO s'afegeix a la ISO 9001 de qualitat i servei, la ISO 14001 per al sistema de gestió mediambiental i la norma OHSAS 18001, que defineix el model de gestió de seguretat i salut en el treball.

Autopistas, al servei de la conducció segura

La companyia recorda que la distracció és una de causes principals d'accident a Espanya, i remarca que cal evitar que això continuï en augment, sobretot per l'ús del telèfon mòbil. La manca d'atenció a la carretera i al trànsit provoca que no es valorin situacions de risc amb la antelació deguda o que, simplement, es presentin de manera sobtada i imprevista, sense prou temps ni distància per reaccionar i evitar un accident.

Entre altres consells, Autopistas destaca la importància que no es carregui el vehicle excessivament, portar només el que sigui necessari, ben col·locat i assegurat. També recorda la necessitat d'ajustar la velocitat a les circumstàncies de la circulació i respectar la distància entre vehicles.

Autopistas posa  a disposició dels conductors informació de trànsit a temps real mitjançant un telèfon d'atenció al client (902 20 03 20/934 927 827), la pàgina web www.autopistas.com, un xat online, canals de Twitter i Linkedin, i la nova app Autopistas en ruta, que s'ha actualitzat i millorat recentment per oferir la informació del trànsit en un clic i a través d'alertes de veu.