Autopistas presenta AWAI, una App que permet pagar l’autopista amb el mòbil

22/10/2020
  • Autopistas dóna un pas més amb aquest projecte a Espanya, en la seva aposta per la innovació i en la seva oferta de noves solucions i tecnologies en la gestió d’infraestructures capaces d’oferir la màxima agilitat en el pagament i el millor servei al client a l’autopista.
  • L’aplicació, totalment gratuïta, es posa en marxa a l’autopista C-32 (Aucat) i permetrà obtenir diferents descomptes en el tram Castelldefels – El Vendrell.

Autopistas, companyia del grup Abertis, presenta AWAI, una app totalment gratuïta que permet el pagament del peatge amb el mòbil. La nova App, disponible a partir del mes d’octubre per a sistemes IOS i Android, es posa en marxa a l’autopista C-32 i permet obtenir els diferents descomptes per recurrència i alta ocupació disponibles pel tram Castelldefels – El Vendrell.

Autopistas amb aquest projecte, dóna un pas més en la seva aposta per la innovació i en la seva oferta de noves solucions i tecnologies en la gestió d’infraestructures, capaces d’oferir la màxima agilitat en el pas pel peatge i el millor servei al client a l’autopista.

Segons Xavier Serra, Director de Innovació i Tecnologia d’Abertis Autopistas, “AWAI és una App amb una tecnologia en la que el mòbil es converteix en el propi mitjà de pagament a través d’antenes BlueTooth situades a l’autopista. Aquest sistema permet agilitzar el pas pel peatge i aplicar els descomptes amb els que ja compta aquesta autopista”.

Sense contacte, sense parades, amb descomptes

El primer pas per utilitzar AWAI és descarregar l’aplicació i registrar-se amb les dades personals; a continuació, cal introduir les dades de la targeta bancaria i, per últim, es valida el registre amb un SMS.

Per utilitzar l’aplicació cal tenir activades les dades, bluetooth i ubicació al dispositiu mòbil. A partir d’aquest moment, només caldrà situar el mòbil al quadre de comandament del vehicle i tenir l’App oberta per poder realitzar el viatge amb la màxima comoditat. En apropar-se al peatge per les vies senyalitzades com AWAI, la barrera s’obre i el client rep al moment el tiquet en el seu mòbil.

Amb AWAI els clients podran gaudir, en funció dels seus trajectes, dels diferents descomptes que ja existeixen a l’autopista C-32: Fins a un 30% d’estalvi amb la tarifa reduïda de dilluns a divendres en pagaments amb l’App, 30% de descompte al peatge de Vallcarca si es realitzen més de 17 viatges al mes, de dilluns a divendres i 40% de descompte si viatgen tres o més passatgers.

A més, Autopistas regalarà un suport per a smartphones als 1.000 primers clients que es descarreguin l’aplicació.