El president de la Diputació de Segòvia visita el centre d’operacions d’Autopistas

20/10/2015

El president de la Diputació de Segòvia, Francisco Vázquez, ha visitat aquesta setmana les instal·lacions de què autopistas disposa al terme municipal de San Rafael, i que faciliten una mobilitat segura i sostenible entre la Comunitat de Madrid i la Comunitat de Castella i Lleó.

En el seu recorregut per aquest complex −en què va estar acompanyat en tot moment pel director de la Xarxa Centre-Sud d'autopistas, Ignacio Arbilla, i pel responsable del Centre d'Operacions de San Rafael, Gonzalo Grande−, va poder conèixer tant aquest centre de operacions com el centre d'exposició permanent, l'àrea de manteniment i el parc de vehicles.

Abertis autopistas és el primer operador d'autopistes de peatge al món. A Espanya, gestiona directament un total de 1.526 quilòmetres d'autopistes, el 59% del total de les vies de peatge del país. Té al seu càrrec els 120 quilòmetres de vies d'alta capacitat que comuniquen les comunitats autònomes de Madrid i Castella i Lleó; en concret, a través de l'AP-6 (Villalba-Adanero), l'AP-61 (Segòvia-San Rafael) i l'AP-51 (Àvila-Villacastín).

Des del Centre d'Operacions de San Rafael es dóna cobertura al trànsit d'aquestes tres autopistes durant les 24 hores del dia els 365 dies de l'any. En aquest Centre es monitoritza la situació de les autopistes per oferir solucions que millorin la fluïdesa del trànsit i la seguretat i el confort dels clients. Així mateix, s'aprofita la informació obtinguda pels equips ITS, com càmeres de vigilància per circuit tancat de televisió, sistemes de detecció automàtica d'incidències en túnels, estacions meteorològiques i aforaments de trànsit.

En aquest Centre d'Operacions es gestiona també l'atenció i assistència als clients en el seu viatge, coordinant els recursos interns i externs necessaris, i es processen les dades per facilitar tota la informació relativa al trànsit a través del sistema de panells de missatgeria variable, la web autopistas.com, la nova app Autopistes en ruta i el Centre d'Atenció al Client.

Intensitat mitjana diària

Francisco Vázquez s'havia interessat per conèixer les instal·lacions des de les quals es controlen les tres autopistes que recorren la província de Segòvia, i que permeten una comunicació més ràpida tant amb Madrid com amb Àvila. El 2014, només per l'autopista Segòvia-San Rafael, es va registrar una intensitat mitjana diària de 6.479 vehicles; per la d'Àvila-Villacastín, de 7.104 vehicles, i per la de Villalba-Adanero, de 24.993 vehicles.

Abertis autopistas també compta amb quatre naus de manteniment situades als municipis segovians de San Rafael −que el president de la Diputació també va visitar−, a Villacastín i Ortigosa del Monte, i a la localitat avilesa de Berrocalejo de Aragona. Inclouen bases de vialitat hivernal, amb dipòsits de fundents sòlids, parc de vehicles d'assistència i senyalització i maquinària especialitzada de vialitat hivernal. A San Rafael també hi ha un heliport per a l'aterratge de serveis d'emergència.