Les àrees de servei per a transportistes d’autopistas freguen la plena ocupació davant la creixent necessitat de zones de descans segures

15/10/2015

Barcelona, 14 d’octubre de 2015

Els Truck Park d’autopistas situats a l’autopista AP-7 -un a l’àrea del Montseny (sentit Barcelona) i l’altre a l’àrea Porta Barcelona (sentit Barcelona)­- han incrementat exponencialment el seu nivell d’ocupació quatre anys després de la seva entrada en funcionament.

L’ocupació mitja diària d’aquestes àrees de servei específics per a professionals arriba al 62% i la nocturna, moment en el qual es concentra un major nombre de transportistes que realitzen la parada per pernoctar, supera ja el 82%, mentre que al 2012, un any després de la posada en marxa d’aquest servei, la taxa que es registrava era del 40%. El ple complet s’assoleix pràcticament tots els caps de setmana, quan la quota d’ocupació es situa en el 100%.

Les àrees de servei per a transportistes d’autopistas responen a la creixent necessitat d’aquests professionals per realitzar els descansos reglamentaris en zones segures davant l’increment de robatoris registrat en el sector durant els últims tres anys, que es situa en el 66%, segons es va revelar en l’últim fòrum de delinqüència en el transport celebrat per Aeutransmer, l’Associació Espanyola de Carregadors i Usuaris del Transport de Mercaderies.  Els Truck Park es posicionen com una solució còmoda i segura per gaudir del temps de descans sabent que la mercaderia i el vehicle no corren cap risc.

En total, i durant els primers vuit mesos de l’any, aquests espais de descans van rebre 46.827 visites, un 7% més que en el mateix període de l’any anterior. Montseny va concentrar el 60% d’aquestes visites i Porta Barcelona el 40% restant. En tots dos casos, el nombre de clients que van utilitzar aquests serveis es va disparar durant la primera hora d’estància, que resulta gratuïta per als usuaris.

Seguretat en el temps de descans

Un dels elements millor valorats pels transportistes sobre els Truck Park d’autopistas és la seguretat. Així es desprèn de l’últim estudi de satisfacció realitzat per la concessionària, en el qual aquests professionals també valoren positivament altres aspectes com la neteja, l’amabilitat del personal o la disponibilitat d’elements per al repostatge.

Aquests espais, amb accés exclusiu als professionals que compten amb els sistemes de pagament VIA-T i Tis-Pl, disposen d’importants mesures destinades a garantir la seguretat dels professionals i de la càrrega que transporten. Compten amb una tanca de 3,5 metres d’alçada amb elements antiassalt, sensors de vibració en tot el perímetre i control d’accessos individualitzat per a vianants. A més, disposen de sistemes de videogravació i de megafonia, controls d’accés de matrícules i il·luminació nocturna, entre d’altres serveis.

Una inversió de 5,5 milions d’euros

Abertis autopistas va realitzar una inversió de 5,5 milions d’euros per posar en marxa ambdues àrees de servei al 2011. Aquests espais compten amb una àrea d’aparcament per vehicles de fins a 24 metres de longitud, amb zona wi-fi i places especials per a camions frigorífics. També estan equipats amb un edifici exclusiu de serveis amb lavabos i dutxes, servei de bugaderia, sales de descans, i zona de vending. El Truck Park de Montseny compta amb un total de 117 places i va ser el primer d’aquestes característiques que va entrar en funcionament a la xarxa d’autopistes espanyoles, concretament al juny de 2011. Per la seva part, Porta Barcelona disposa de 56 places d’aparcament i es va inaugurar un mes després que el de Montseny.