Autopistas inaugura en el Empordà la iniciativa Punto Seguro, un espacio de educación vial y revisión gratuita de vehículos

12/07/2018

• La iniciativa, impulsada conjuntament amb Fundación Mapfre i Areas, tindrà lloc els dies 14 i 15 de juliol a l’àrea de servei de l’Empordà sentit Barcelona (AP-7)
  • Un camió exposició rebrà als conductors per donar a conèixer els serveis de l’autopista i fomentar la prevenció d’accidents
  • Los usuarios también podrán hacer una revisión express de sus vehículos gratuitamente

Autopistas, companyia del grup Abertis, inaugura aquest cap de setmana a l’Àrea de Servei de l’Empordà, a l’AP-7, Punto Seguro, una iniciativa impulsada en col·laboració amb Fundación Mapfre i Areas que neix amb l’objectiu de sensibilitzar sobre la prevenció d’accidents i donar a conèixer els serveis de l’autopista als seus usuaris.

Amb la finalitat de promoure una conducció segura i responsable, aquestes tres companyies han dissenyat un espai d’educació vial que consisteix en un camió d’exposició per rebre als conductors, explicar-los els punts clau per a una conducció òptima, donar a conèixer els diferents serveis i compartir la seva experiència a les autopistes.

Punto Seguro també disposarà d’una zona exterior de revisió express de vehicles, on els conductors podran fer una revisió general dels  seus vehicles, amb la revisió de pneumàtics i revisió de llunes.

Concretament, l’espai se situarà per primera vegada els dies 14 i 15 a l’àrea de servei del Empordà sentit Barcelona (AP-7) per fomentar la seguretat vial dels conductors que inicien o tornen de les seves vacances d’estiu.

Ludoteques per als conductors del futur

D’altra banda, la companyia també engega a l’AP-7, després de l’èxit de l’any passat, el projecte Ludoteques d’estiu, impulsat conjuntament amb la Cruz Roja, per fomentar la seguretat a l’autopista i promoure les aturades i el descans dels conductors. La ludoteca va dirigida als més petits que, a través de tallers, jocs i altres dinàmiques grupals relacionades amb la seguretat vial, aprendran les claus per realitzar un viatge segur per autopista amb tota la família mentre els adults descansen.

L’espai estarà situat a les àrees de servei Empordà Sud i Montseny Nord, tots els caps de setmana entre el 8 de juliol i el 12 d’agost, coincidint amb l’increment de tràfic previst per a aquest estiu.

Consells per una conducció còmoda i segura

L’any passat, les autopistes gestionades per Autopistas van registrar una IMD de 28.600 vehicles durant l’operació sortida de l’estiu. De cara a aquest any, i respecte a aquest cap de setmana, la companyia preveu que el tràfic augmenti en un 2% respecte a l’any anterior a la xarxa viària gestionada per la companyia.

Programar el viatge amb antelació, intentant evitar les hores de major afluència de vehicles per iniciar el trajecte i informar-se de l’estat del tràfic abans de començar el viatge, són algunes de les precaucions que Autopistas recomana prendre en favor d’una conducció més còmoda i segura.

Ser flexibles davant diferents esdeveniments com pot ser una retenció inesperada o l’aparició de fatiga o somnolència, motiu pel qual es recorda complir amb els descansos per fomentar una conducció més segura i planificar les parades com una part més del teu viatge.

La companyia recorda també que, en aquests dies, circulem per carreteres que no són les habituals, per tant, és necessari respectar al màxim la senyalització i adaptar la velocitat i el tipus de conducció a les circumstàncies del tràfic, de la via i de la climatologia, respectant la distància entre vehicles.

La distracció és una de les principals causes d’accident a Espanya, i Autopistas reforça la idea d’evitar que això segueixi en augment, sobretot, per l’ús del telèfon mòbil. La falta d’atenció a la carretera i al tràfic provoca que no es valorin situacions de risc amb la deguda antelació o que simplement es presentin de manera sobtada i imprevista, sense temps ni distància per reaccionar i evitar un accident.